Szopi pozyskuje 3 miliony złotych. Ruszy z ekspansją i rozwinie platformę

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Pod koniec listopada platforma e-commerce Szopi.pl zakwalifikowała się do programu akceleracyjnego, organizowanego przez Google, a teraz chwali się kolejnym sukcesem. Właśnie pozyskała wsparcie inwestora i 3 miliony złotych.

Na zdjęciu: zespół Szopi.pl | fot. materiały prasowe

Rozwój i ekspansja

– Finansowanie pozwoli nam na dalsze inwestycje, zarówno technologiczne, jak i umożliwiające ekspansję firmy i pojawienie się naszego serwisu w kolejnych miastach Polski – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl. Dodaje, że przeznaczy pozyskane 3 miliony złotych na rozwój algorytmu, który w czasie rzeczywistym będzie generować zadania dla tzw. szoperów, czyli osób robiących zakupu w imieniu klientów.

Jego zdaniem, takie rozwiązanie będzie unikalnym systemem przydziału zleceń, zbliżonym do stosowanych przez firmy logistyczne i do tego usprawni proces obsługi klientów. Przedstawiciele funduszu Impera Alfa, zdradzili, że zdecydowali się zaangażować w ten projekt, bo Szopi.pl ma szansę na komercjalizację, a jego twórcy zamierzają inwestować w działalność badawczo-rozwojową.

Akcelerator

Pozyskanie finansowania jest kolejnym sukcesem osiągniętym przez firmę w ostatnich tygodniach. Przypomnijmy, że pod koniec listopada Google ogłosiło listę startupów, które wezmą udział w globalnym programie Launchpad Accelerator. Wśród nich znajduje się właśnie Szopi.pl z Polski. Jego twórcy pojadą na dwutygodniowe szkolenie do San Francisco i potem wezmą udział w trwającym sześć miesięcy programie akceleracyjnym.

– To dla nas ogromne wyróżnienie, że nasz projekt został dostrzeżony przez specjalistów z Google. Wsparcie z jakiego mamy szansę skorzystać może znacząco wpłynąć na nasz dalszy, szybki rozwój. Jesteśmy jedyną polską firmą, która zakwalifikowała się do najnowszej edycji programu – mówił przy tej okazji Zbigniew Płuciennik.

O Szopi.pl

Jest to platforma e-commerce umożliwiająca klientom robienie zakupów w sklepach, które samodzielnie nie sprzedają swoich produktów za pośrednictwem internetu. Jej twórcy chwalą się, że do tej pory dostarczyli torby z zamówionymi towarami już 20 tysięcy razy i że generują roczny obrót na poziomie 5 milionów złotych, zwiększając go co miesiąc o 10 procent. Na razie platforma działa w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, ale już wkrótce ma pojawić się także w innych miastach w Polsce oraz zwiększyć liczbę współpracujących z nią punktów handlowych.