Na zdjęciu: zespół Szopi.pl | fot. materiały prasowe
– Szopi.pl jest startupem nie tylko zakupowym, ale również technologicznym. Stąd decyzja, by z myślą o naszych klientach inwestować zarówno w poszerzanie oferty sklepowej i lokalizacyjnej, jak i w rozwój technologiczny. Jesteśmy przekonani, że chatboty zrewolucjonizują handel w internecie i zmienią zwyczaje zakupowe Polaków – mówi CEO Szopi.pl, Zbigniew Płuciennik.
Zakupy i dietetyka
Według przedstawicieli firmy, Szopi Bot przyspieszy proces zakupowy. Przeanalizuje więc historie zakupów, a podczas kolejnych wizyt w sklepach online podpowie użytkownikom, co dodać do koszyka. W przyszłości natomiast nauczy się rozpoznawać mowę i w efekcie, klienci dogadają się z chatbotem na podobnej zasadzie jak z inteligentnym głośnikiem od Google czy Amazona. Poza tym zdobędzie wiedzę z zakresu zdrowego odżywiania.
Wówczas „będzie funkcjonował jako wirtualny doradca żywieniowy”. Dopasuje do klienta produkty spożywcze oraz pomoże użytkownikom osiągać cele dietetyczne. Dlatego też pozna tysiące przepisów kulinarnych. – Poleci użytkownikowi przepisy dopasowane do jego wymagań, nastroju, czy zawartości lodówki, zarekomenduje wino do posiłku, przystawki na imprezę, zdrowe przekąski dla dzieci, a następnie zamówi wszelkie brakujące składniki z dostawą do domu – czytamy w komunikacie prasowym.
Ekspansja
Przypomnijmy, że Szopi.pl to platforma e-commerce umożliwiająca klientom robienie zakupów w sklepach, które samodzielnie nie sprzedają swoich produktów za pośrednictwem internetu. Jej twórcy chwalą się, że do tej pory dostarczyli torby z zamówionymi towarami już 20 tysięcy razy i że generują roczny obrót na poziomie 5 milionów złotych, zwiększając go co miesiąc o 10 procent. Do niedawana platforma działała w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, ale ostatnio jej twórcy ruszyli z krajową ekspansją.
– Po Warszawie, Wrocławiu i Krakowie pojawienie się Szopi w Poznaniu, Katowicach i Gdańsku było naturalnym elementem rozwoju naszej działalności. Do końca roku chcemy być obecni w dziesięciu największych polskich miastach. Proces uruchomienia naszej usługi w kolejnych miastach jest obecnie dość szybki, dlatego jeśli widzimy zainteresowanie ze strony klientów danego regionu, możemy tam się pojawiać w krótkim czasie – mówił na początku lutego Zbigniew Płuciennik.
Akceleracja
Wcześniej z kolei jego startup zakwalifikował się do globalnego programu Launchpad Accelerator organizowanego przez Google. Jest to program dedykowany startupom, które od jakiegoś czasu działają na rynku i mogą pochwalić się pierwszymi sukcesami i wynikami. Ubiegłoroczna edycja wydarzenia obejmowała także projekty z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Pojawiła się wówczas szansa dla Szopi.pl na zakwalifikowanie się.