W grudniu 2020 roku sunmetric zyskał finansowanie ze strony Czysta3.vc. Wsparcie wysokości miliona złotych zostało przeznaczone przede wszystkim na zbudowanie sieci neuronowej, co jeszcze zwiększyło dokładność pozyskiwanych na podstawie analizy danych. W lipcu tego roku brand zakończył pierwszy etap projektu, co błyskawicznie przełożyło się na liczbę podpisywanych umów. Sukcesy sprzedażowe wciąż trwają, a wrześniowe umowy i kontrakty sprawiły, że sunmetric rusza po kolejny etap finansowania.
I inicjatywy proekologiczne rozwijają się w niesamowitym tempie – to już fakt. Pomysłodawcy sunmetric zauważyli, w jak dużym stopniu fotowoltaika wpływa na rozwój rynku, bardzo szybko diagnozując pewien problem. Analiza techniczna, na podstawie której obliczana jest moc instalacji fotowoltaicznej dla konkretnego budynku, jest dość skomplikowana i czasochłonna. Ponadto, determinuje konieczność zaangażowania kilku osób. sunmetric opracowało analizę zbiorczą, która obejmuje zautomatyzowaną detekcję budynków, analizę topografii terenu oraz powierzchni dachowych. Raport, który dociera do klienta, zawiera m.in. powierzchnię dachu, długość jego krawędzi, nasłonecznienie i zacienienie, kąty nachylenia dachu czy ewentualne przeszkody. Tak kompleksowa ocena najistotniejszych elementów to jedyna w swoim rodzaju szansa, aby szybko, sprawnie i skutecznie określić, jak wydajna będzie instalacja fotowoltaiczna w danym miejscu. Warto dodać, że tyczy się to także gruntów, które potencjalnie chcą wydzierżawić lub zakupić inwestorzy pod farmy fotowoltaiczne – dostarczony raport na temat potencjału rentowności farmy dla inwestorów jest w stanie rozwiać wszystkie wątpliwości w tej kwestii.
Drugi etap finansowania ma zagwarantować projektowi sunmetric jeszcze szybszy rozwój. Oferowane przez sunmetric rozwiązanie to bowiem szansa nie tylko dla firm zajmujących się instalowaniem fotowoltaiki, ale również z firmami energetycznymi czy ciepłowniczymi, a także dla miast, gmin, powiatów i wielu innych podmiotów. Potencjał projektu najlepiej obrazuje zainteresowanie, z jakim spotkał się brand po ukończeniu pierwszego etapu. Duże sukcesy pojawiły się błyskawicznie i wydaje się, że kolejne są kwestią czasu.
– Zdecydowaliśmy się podejść do 2 rund finansowania dosyć szybko – budowaliśmy tę technologię 7 miesięcy, a teraz z sukcesem wchodzimy z nią na rynek. To na razie 1/3 planu i już widzimy, że mamy ogromny potencjał. Zaledwie pół roku wystarczyło, żeby odnosić pierwsze, konkretne sukcesy, więc odważnie stawiamy kolejny krok – dodaje Amadeusz Kordasiński, Chief Operations Officer w sunmetric.