Sztuczna inteligencja w służbie wędkarzy. Fishbrain pozysał 13,5 miliona dolarów

Dodane:

Karolina Halik Karolina Halik

Udostępnij:

Fishbrain, szwedzka aplikacja mobilna i sieć społecznościowa dla wędkarstwa sportowego, otrzymała 13,5 miliona dolarów w finansowaniu w serii B. W program zainwestowało B Capital Group z udziałem SoftBank Ventures Korea, a także obecni inwestorzy Northzone i Industrifonden.

Fot. unsplash.com

Zastrzyk gotówki zostanie wykorzystany przez startup do rozwinięcia sieci społecznościowej oraz aplikacji. Społeczność Fishbrain obecnie liczy ponad 5 milionów wędkarzy. Zespół natomiast 30 osób. Po inwestycji twórcy zakładają wzrost liczby zatrudnionych do 60 osób, aby przyspieszyć wzrost społeczności i funkcjonalności programu. 

Ekspercka sieć społecznościowa

Fishbrain powstał w 2011 roku po tym, jak współzałożyciel Johan Attby odszedł z zespołu Tific, platformy B2B wspierającej IT. Będąc przedsiębiorczym duchem, zaczął myśleć o tym, jakie będzie jego następne przedsięwzięcie. Po przeanalizowaniu różnych pomysłów, Attby zdecydował, że chce zbudować sieć społecznościową dookoła konkretnego tematu.

Jak powiedziaÅ‚ w rozmowie z Techcrunch – W ogólnej sieci spoÅ‚ecznej, takiej jak Facebook, dyskusje sÄ… bardzo pÅ‚ytkie i nie ma w nich żadnej trwaÅ‚ej wartoÅ›ci. Moja teza byÅ‚a taka, że ludzie, którzy podzielajÄ… pasjÄ™, wolÄ… rozmawiać w grupie rówieÅ›niczej, gdzie dyskusje miaÅ‚yby trwaÅ‚Ä… wartość, ponieważ użytkownicy dzielÄ… siÄ™ prawdziwymi informacjami.

Wybór padł na wędkarstwo sportowe po tym, jak założyciel Fishbrain przeczytał artykuł w gazecie, w którym podkreślono, że właśnie wędkarstwo jest najpopularniejszym hobby na świecie. Jego celem stało się stworzenie społeczności podobnie myślących ludzi, którzy lubią łowić ryby, z doświadczeniem w tym zakresie, którzy byliby o wiele bardziej zadowoleni z merytorycznych rozmów niż możliwości publikowania połowów na Facebooku lub Instagramie.

Analiza danych dla skuteczniejszych połowów

Attby uważa, że Fishbrain zapewnia zarówno początkującym, jak i profesjonalnym wędkarzom narzędzia i wiedzę pozwalającą w pełni cieszyć się pasją. Interaktywna mapa ułatwia znalezienie nowych miejsc i zobaczenie, co łowią inni, a dzięki rozpoznawaniu gatunków ryb, prognozom połowów i zaleceniom pomaga przenieść doświadczenia społeczności na wyższy poziom. 

Do tej pory spoÅ‚eczność użytkowników Fishbrain zarejestrowaÅ‚a ponad 3,7 miliona poÅ‚owów, a co za tym idzie – danych, które sÄ… wykorzystywane w modelu opartym na machine learning, który rozpoznaje gatunki ryb. Dane te sÄ… nastÄ™pnie Å‚Ä…czone z pogodÄ…, wzorami pÅ‚ywów i innymi punktami danych, aby pomóc przewidzieć, kiedy i gdzie użytkownicy mogÄ… zÅ‚apać pożądane ryby. 

Fishbrain jest dostępny za darmo na iOS i Androida, a wersja premium zaczyna się od 5,99 dolarów miesięcznie, co pozwala użytkownikom korzystać z prognoz generowanych przez sztuczną inteligencję lub odblokować wszystkie udostępnione lokalizacje połowów i odkryć najbardziej skuteczne przynęty.