Fot. unsplash.com
Zastrzyk gotówki zostanie wykorzystany przez startup do rozwinięcia sieci społecznościowej oraz aplikacji. Społeczność Fishbrain obecnie liczy ponad 5 milionów wędkarzy. Zespół natomiast 30 osób. Po inwestycji twórcy zakładają wzrost liczby zatrudnionych do 60 osób, aby przyspieszyć wzrost społeczności i funkcjonalności programu.
Ekspercka sieć społecznościowa
Fishbrain powstał w 2011 roku po tym, jak współzałożyciel Johan Attby odszedł z zespołu Tific, platformy B2B wspierającej IT. Będąc przedsiębiorczym duchem, zaczął myśleć o tym, jakie będzie jego następne przedsięwzięcie. Po przeanalizowaniu różnych pomysłów, Attby zdecydował, że chce zbudować sieć społecznościową dookoła konkretnego tematu.
Jak powiedział w rozmowie z Techcrunch – W ogólnej sieci społecznej, takiej jak Facebook, dyskusje są bardzo płytkie i nie ma w nich żadnej trwałej wartości. Moja teza była taka, że ludzie, którzy podzielają pasję, wolą rozmawiać w grupie rówieśniczej, gdzie dyskusje miałyby trwałą wartość, ponieważ użytkownicy dzielą się prawdziwymi informacjami.
Wybór padł na wędkarstwo sportowe po tym, jak założyciel Fishbrain przeczytał artykuł w gazecie, w którym podkreślono, że właśnie wędkarstwo jest najpopularniejszym hobby na świecie. Jego celem stało się stworzenie społeczności podobnie myślących ludzi, którzy lubią łowić ryby, z doświadczeniem w tym zakresie, którzy byliby o wiele bardziej zadowoleni z merytorycznych rozmów niż możliwości publikowania połowów na Facebooku lub Instagramie.
Analiza danych dla skuteczniejszych połowów
Attby uważa, że Fishbrain zapewnia zarówno początkującym, jak i profesjonalnym wędkarzom narzędzia i wiedzę pozwalającą w pełni cieszyć się pasją. Interaktywna mapa ułatwia znalezienie nowych miejsc i zobaczenie, co łowią inni, a dzięki rozpoznawaniu gatunków ryb, prognozom połowów i zaleceniom pomaga przenieść doświadczenia społeczności na wyższy poziom.
Do tej pory społeczność użytkowników Fishbrain zarejestrowała ponad 3,7 miliona połowów, a co za tym idzie – danych, które są wykorzystywane w modelu opartym na machine learning, który rozpoznaje gatunki ryb. Dane te są następnie łączone z pogodą, wzorami pływów i innymi punktami danych, aby pomóc przewidzieć, kiedy i gdzie użytkownicy mogą złapać pożądane ryby.
Fishbrain jest dostępny za darmo na iOS i Androida, a wersja premium zaczyna się od 5,99 dolarów miesięcznie, co pozwala użytkownikom korzystać z prognoz generowanych przez sztuczną inteligencję lub odblokować wszystkie udostępnione lokalizacje połowów i odkryć najbardziej skuteczne przynęty.