Sztuczna inteligencja wskazuje Empikowi, gdzie warto otworzyć nowy punkt

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Sztuczna inteligencja wskazuje Empikowi, gdzie warto otworzyć nowy punkt

Udostępnij:

W 2021 roku w Polsce pojawią się nowe punkty sieci Empik, których lokalizację podpowiedziały algorytmy sztucznej inteligencji. Wdrożone w zeszłym roku narzędzie przewiduje w jaki sposób będą funkcjonowały sklepy we wskazanych lokalizacjach. 

Projekt został opracowany przez Zespół Data Science Empiku i jak czytamy na stronie firmy, autorski model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne.

– Nasze specjalistyczne grono ekspertów data science wypracowuje rozwiązania wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego, sieci neuronowe,  nie tylko w procesach typowo technologicznych, ale szeroko, dla całej organizacji. Zarówno w zakresie sprzedaży stacjonarnej oraz e-commerce, jak i w kwestii optymalizacji łańcucha dostaw, rozwoju programów lojalnościowych czy nawet tworzenia treści. Ta mnogość punktów styku z klientami zapewnia olbrzymi potencjał na wypracowanie unikalnych na rynku rozwiązań, dostosowanych do specyfiki naszego biznesu – napisał w komunikacie Kasper Yearwood, Head of Advanced Customer Analytics & CRM w Empiku.

W 2021 roku pojawią się nowe salony Empik

Od 25 listopada do 17 grudnia Empik pojawił się m.in. w Łęcznej, Nysie i Ostrołęce, powstały też nowe punkty w Wałbrzychu oraz Mławie. Ponadto w 2020 r. Empik zawitał do Jawora i Piastowa (luty), Otwocka, Kołobrzegu i Chojnic (maj), Ząbek (październik) oraz Strzelec Opolskich (listopad). Pod koniec 2020 roku Emik odnotował 15 nowych sklepów, a w sumie 289 otwartych salonów w całej Polsce.

Empik zapowiedział, że w 2021 roku otworzy blisko 20 nowych salonów i 10 sklepów Papiernik by Empik. Nowe lokalizacje zostaną wskazane przez sztuczną inteligencję. – Szczególny potencjał widzimy w lokalizacjach w parkach handlowych, a w dużych miastach również bezpośrednio przy ulicach. Jednocześnie nadal stale bierzemy pod uwagę większe obiekty handlowe – powiedział Cezary Kupiec, Dyrektor Operacyjny Empiku.

Jak podkreśla firma rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do wskazywania atrakcyjnych lokalizacji jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35 proc. niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. 

Empik i nowe technologie

To nie pierwszy raz, kiedy Empik sięga po nowe technologie. Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że marka uruchomiła nową usługę, która pozwala na samodzielne skanowanie produktów i opłacanie zakupów w aplikacji mobilnej, bez konieczności podchodzenia do kasy. Z Premium Pay&Go mogą korzystać wszyscy użytkownicy Empik Premium i Empik Premium Free.

Empik zapowiedział, że do grudnia zeszłego roku korzystanie z Premium Pay&Go będzie możliwe w 50 salonach marki. Od początku 2021 r. usługa będzie stopniowo rozszerzana o kolejne salony w dużych i mniejszych miastach.