Asystent głosowy dostępny na Infolinii NFZ został uruchomiony 19 marca 2020 r., obecnie trwają prace nad wdrożeniem w innych kanałach komunikacji, w tym w Facebook Messenger, Google Asystent, jak również na wybranych stronach www.gov.pl.
Prace and asystentem trwają od ok. 2 tygodni i zespół Yosh.AI pracuje po kilkanaście godzin dziennie, łącznie z weekendami, by jak najszybciej wdrożyć rozwiązania w wielu kanałach.
– Prace technologiczne oraz merytoryczne z Ministerstwem Cyfryzacji, oraz NFZ przebiegają bardzo sprawnie i asystent jest praktycznie gotowy do wdrożenia w pozostałych kanałach komunikacji – mówi Katarzyna Dorsey, prezes spółki Shopai, działającej pod marką YoshAI. – Dopracowujemy jeszcze aspekty prawne i oczekujemy na akceptację partnerów, w tym Google oraz Facebook, którzy udostępnią platformy Google Asystent oraz Facebook Messenger dla asystenta. Mam nadzieję, że uzyskamy je w ciągu najbliższych dni. Jesteśmy dumni, że nasz startup został wybrany do realizacji tego zlecenia. Na bieżąco rozbudowujemy i dotrenowujemy asystenta.
Obecnie Asystent stworzony przez Yosh.AI potrafi odpowiedzieć na pytania wokół 100 najważniejszych zagadnień, a jego baza wiedzy jest codziennie rozbudowywana o kilkadziesiąt nowych tematów. Jest to proces skomplikowany i czasochłonny, gdyż polega na trenowaniu systemu opartego na sztucznej inteligencji, tak by zrozumiał intencje człowieka i odpowiednio do zapytania dopasował odpowiedź. System jest trenowany przez specjalistów posiadających wiele lat doświadczenia w systemach komunikacji opartych na sztucznej inteligencji.