Dyrektor generalny Nicholas Sunden-Cullberg w rozmowie z serwisem bloomberg.com, powiedziaÅ‚ że chce wykorzystać zdobyte pieniÄ…dze na to, aby Lendify zdominowaÅ‚ rynek kredytów konsumenckich. – Gospodarstwa domowe nie powinny mieć żadnego powodu, aby rozważyć innego dostawcÄ™ kredytu. Oferujemy najlepszÄ… cenÄ™ i najlepsze doÅ›wiadczenia klienta – powiedziaÅ‚.Â
Na początku tego roku, pożyczkodawca planował zebrać ponad 700 milionów koron w oczekiwaniu na uzyskanie zgody organów regulacyjnych, na to by stać się instytucją bankową (co pozwoliłoby Lendify do zaoferowania kont oszczędnościowych). Jednak takie pozwolenie nie zostało wydane, a harmonogram pozyskiwania kapitału został opóźniony.
W przeszÅ‚oÅ›ci fintech, który powstaÅ‚ w 2014 roku, byÅ‚ wspierany przez pożyczki P2P i kapitaÅ‚ instytucjonalny. Obecnie jego zdolność pożyczkowa jest szacowana na 300 milionów dolarów. JednoczeÅ›nie Lendify ma okoÅ‚o 40 tys. aktywnych klientów oszczÄ™dnoÅ›ciowych i kredytowych.Â
– Chcemy, aby w ciągu kilku najbliższych lat nasz model stał się niezależny od lokalnych agencji referencyjnych. To zapewni nam silniejszą pozycję w Szwecji, a także pozwoli nam na ekspansję na nowe rynki. Jednak aby to osiągnąć potrzebujemy źródeł danych, które nie są lokalne, takich jak transakcje na kontach bankowych – powiedział Sunden-Cullberg.