Foap – aplikacja fotograficzna i marketplace bazująca na treści tworzonej przez użytkowników (ang. user-generated content), pozyskała dodatkowe 2,3 miliona dolarów inwestycji.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Główni inwestorzy to CEO i Co-Founder VaynerMedia, Gary Vaynerchuk; Upshot Chairman i Protagonist LLC Partner, Jordan Rednor; CNN Worldwide President, Jeff Zucker; i CEO Delivery Hero, Niklas Ostberg. Vaynerchuk, Rednor, Zucker i Ostberg dołączają do Komitetu Doradczego ze skutkiem natychmiastowym. Inwestycja zwiększa całkowite finansowanie Foapa, który jest w trakcie pozyskiwania rundy A, do ok. 5 mln dolarów.
Będąc jednym z pierwszych użytkowników platformy znam wartość dostarczaną przez Foapa z pierwszej ręki – mówi Vaynerchuk. – Tworząc marketplace z autentyczną fotografią tworzoną przez użytkowników Foap oferuje markom prawdziwe zdjęcia za ułamek ceny tradycyjnej fotografii, ale ze znacznie większym stopniem zaangażowania. CEO Foapa, David Los, odpowiada na ważną potrzebę rynku I jestem bardzo podekscytowany że mogę być częścią przyszłości tej firmy.
Od momentu powstania w 2012 roku, Foap zgromadził aktywną społeczność ok. 500 000 użytkowników ze średnią ilością 30 000 zdjęć wrzucanych każdego tygodnia. Platforma jest regulowana przez własną społeczność – użytkownik musi ocenić pięć zdjęć oraz otrzymać pozytywne oceny własnych zdjęć aby móc zacząć sprzedawać. Marki mają możliwość uruchomienia crowdsourcingowej kampanii związanej z konkretnym briefem – zwanej Foap Mission. Foap uruchomił ok 200 misji dla marek z listy Fortune 500 I wiodących agencji marketingowych podczas dwóch ostatnich lat.
Razem z eksplozją aktywacji marek w social media, Foap jest unikalną usługą łączącą marki z nowym, dynamicznym źródłem autentycznej fotografii: milionami użytkowników smartphonów. – Komentuje Rednor. – Oczekujemy, że Foap stanie się prawdziwym globalnym fenomenem, przekraczającym granice i kultury by dostarczać prawdziwe obrazy ze świata, który nas otacza.
Przed najnowszą rundą finansowania, Foap zabezpieczył prawie 2.5 mln dolarów od takich podmiotów jak szwedzki VC Industrifonden, Maxwell Ventures i od Rolanda Zellera (twórcy największego szwajcarskiego portalu o podróżowaniu – travel.ch). Maxwell Ventures I Zeller przyłączyli się również do obecnej rundy finansowania.
Dostęp do wiedzy i silnej sieci kontaktów naszych inwestorów pozwala nam przyspieszyć jeszcze bardziej I dać wartość dla fotografów I kupujących zdjęcia na całym świecie. Pracujemy bardzo ciężko I pozyskanie takiego składu inwestorów jest dla nas mocnym potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku – mówi David Los, twórca I CEO Foap.