Tą prezentacją YouTube zebrał 3,5 mln dolarów finansowania. Miała 10 stron, żadnych grafik

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Prezentacja czy pitch deck to słowa, które znają wszyscy CEO startupów poszukujący finansowania. To właśnie ten plik ma przekonać inwestora do zainteresowania się naszą firmą i do podjęcia pozytywnej decyzji o współpracy. Zobacz, jak dzisiejsi giganci prezentowali swoje wizje lata temu.

Na zdjęciu: Steve Chen, współzałożyciel YouTube | fot. youtube.com

– Widzieliśmy już platformy do tworzenia wpisów i interakcji z czytelnikami, zdjęciami możemy dzielić się na Flickr czy Shutterfly, a podcastami na innych platformach. YouTube jest pionierem jeśli chodzi o nową falę dzielenia się treściami wideo – powiedział Roelof Botha, partner funduszu Sequoia Capital i były CEO PayPala, który w 2005 roku uwierzył w wizję założycieli YouTube’a.

Zbyt ciężkie na e-mail

Przyszli do niego przedstawić swój pomysł na biznes za pomocą 10 slajdów. Na drugim slajdzie prezentacji pokazali główną ideę serwisu: ma udostępnić każdemu możliwość wgrywania, dzielenia się i przeglądania filmów od innych użytkowników. Pokazali też problem, który rozwiązują, a w tamtych czasach było nim samo przesyłanie między sobą filmów. Były zbyt ciężkie by wysłać je e-mailem.

Steve Chen, Chad Hurley i Jawed Karim na spotkaniu z inwestorem pokazali też swoje doświadczenie, które zdobyli zanim zabrali się za swój serwis do dzielenia się filmami. Nic dziwnego, że Botha im zaufał, skoro wszyscy wcześniej pracowali dla PayPala. Jako partner funduszu Sequoia Capital przedstawił im ofertę inwestycji 3,5 mln dolarów, a Ci ją przyjęli. 

8 terabajtów danych dziennie

Może przekonało go to, co powiedział ówczesny CEO YouTube’a, Steve Chen. Na spotkaniu miał powiedzieć, że jego serwis wzbudzi zainteresowanie milionów użytkowników, ponieważ powstaje coraz więcej urządzeń potrafiących rejestrować obraz i dźwięk. A ludzie lubią dzielić się swoimi wspomnieniami, dlatego trzeba im to ułatwić.

– YouTube wydaje się być naturalnym wyborem dla tych, którzy lubią oglądać filmy i dzielić się nimi z innymi. Od czasu premiery naszego produktu do dziś przesyłamy blisko 8 terabajtów danych od społeczności YouTube każdego dnia – przekonywał w 2005 roku. Jego zespół pieniędzy potrzebował na rozwój platformy. Jak widać spełnił przedstawione założenia i YouTube osiągnął sukces.

Pitch decki innych

Powyższa część artykułu pokazała Wam, jak Steve Chen i jego zespół pozyskał 3,5 miliona dolarów na rozwój swojej platformy do dzielenia się filmami z innymi. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak Foursquare pozyskał 1,35 mln dolarów, Buzzfeed 3,5 mln dolarów, a LinkedIn 10 mln dolarów, odwiedź koniecznie tę stronę, która segreguje prezentacje gigantów wraz z komentarzem.