Talkin’ Things to polski producent tagów RFID. Zajmuje się tworzeniem i dostarczaniem kompleksowych rozwiązań z obszaru IoT (Internet of Things) głównie dla branży odzieżowej, farmaceutycznej, zastosowań w przemyśle 4.0 i logistyce. Spółka oferuje rozwiązania dla inteligentnych opakowań i produktów, które wykorzystując systemy znaczników, czujników, odbiorników i oprogramowania, pozwalają na komunikację fizycznych przedmiotów z internetem za pomocą technologii NFC/RFID. Dzięki temu klienci zyskują cenne dane o swoich produktach i procesach w czasie rzeczywistym.
Środki pozyskane przez spółkę w ramach tej rundy inwestycyjnej zostaną przeznaczone na kontynuację projektu budowy RFID Gigafactory, czyli fabryki tagów RFID, która pozwoli na wejście Talkin’ Things do pierwszej ligi światowych producentów tagów RFID. Planujemy także znacząco zwiększyć zatrudnienie – komentuje Marcin Pilarz założyciel i prezes zarządu Talkin’ Things.
Jesteśmy świadomi, że sam kapitał nie wystarczy do rozwoju i skalowania biznesu. Rozpoczęcie współpracy z TDJ tworzy unikalną wartość dodaną. Poza środkami finansowymi możemy liczyć na dostęp do zasobów i kompetencji TDJ i uzyskać wsparcie w oprocesowaniu i skalowaniu produkcji. – dodaje Marcin Pilarz.
Tagi RFID, nazywane również inteligentnymi etykietami, pozwalają na bezprzewodowe komunikowanie z pojedynczą sztuką towaru lub przesyłką. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne śledzenie jego drogi na linii produkcyjnej, a potem od fabryki po półkę sklepową. Technologia pomaga także w zabezpieczeniu towaru przed podrabianiem oraz, w przypadku NFC, umożliwia także cyfrową interakcję konsumenta z produktem. Tagi i rozwiązania Talkin’ Things obecne są już na rynkach w Stanach Zjednoczonych, Australii, Wielkiej Brytanii oraz Francji, a nawet w Japonii i krajach ameryki Południowej. Z ich rozwiązań korzystają globalne koncerny takie jak Sanofi, Mars, Nestle czy L’Oreal.
– Technologia RFID nie jest nowa, ale zespół Talkin’ Things potrafi podejść do niej niezwykle innowacyjnie. Ta unikalna specjalizacja w połączeniu z rynkiem, który dojrzał do masowych aplikacji tagów sprawia, że bardzo wierzymy w powodzenie tego projektu. Przed nami sporo wspólnej pracy nad dostosowaniem procesów i działalności operacyjnej Spółki do skokowego zwiększenia skali. Mamy apetyt na duże kontrakty, realizowane z globalnymi kontrahentami. Cieszę się, że naszymi współinwestorami są Piotr Dębicki i hiszpański Prosegur. Ich doświadczenie powinno pozwolić nam na budowę silnej pozycji na rynkach zagranicznych, a globalna sieć kontaktów pomoże w szybszej realizacji strategii ekspansji na te rynki – mówi Tomasz Domogała, właściciel TDJ.
– Niezwykle prężnie funkcjonujący dział R&D spółki Talkin’ Things, wsparcie hiszpańskiego Prosegura w pozyskaniu kolejnych globalnych klientów, kompetencje biznesowe TDJ oraz przeniesienie doświadczeń Formiki w szybkim wzroście, oraz skalowaniu produkcji wielkoseryjnej umożliwi nie tylko bardzo dynamiczny rozwój w obecnej lokalizacji, ale również sprawną realizację budowy „Gigafabryki” tagów zlokalizowanej w Rzeszowie – komentuje Piotr Dębicki, właściciel i prezes zarządu Formiki.
Inwestycja w Talkin’ Things to pierwszy krok w kierunku realizacji nowej strategii TDJ Venture, w ramach, której rodzinna firma planuje zainwestować do 200 mln złotych w dojrzałe startupy w fazie growth, we wzrostowych branżach takich jak automatyzacja, opakowania, OZE, magazynowanie energii czy proptech. TDJ interesują firmy z dużym potencjałem do skalowania biznesu, w których najpełniej wykorzystany zostanie efekty synergii pomiędzy innymi aktywami TDJ i kompetencjami jego zespołu.
Inwestorem w spółce pozostaje fundusz VC Montis Capital, który od 2019 aktywnie wspiera spółkę w rozwoju. Dotychczasowe finansowanie umożliwiło przejście Talkin’ Things z fazy seed w 2019 aż do dzisiaj, do fazy growth.
– Działając wspólnie z nowymi inwestorami spółka zyskuje szansę na dalszy dynamiczny rozwój na rynkach globalnych kreując nowe trendy zastosowania technologii NFC/RFID. Cieszymy się, że nasza inwestycja i włożony wysiłek oraz wiara w Spółkę, przekładają się na rezultaty, które znajdują odzwierciedlenie w wynikach i zaangażowaniu się strategicznych partnerów biznesowych zarówno z Polski jak i z zagranicy – podkreśla Tomasz Poniński Partner Zarządzający Montis Capital i członek RN Spółki Talkin’ Things.