Technologia rozpoznawania twarzy na stadionach ułatwi kibicom szybsze wejście na trybuny

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Technologia rozpoznawania twarzy Panasonic zostanie wdrożona na stadionie piłkarskim RWD Molenbeek w Belgii. Dzięki niej osoby posiadające karnety sezonowe będą mogły szybciej przejść przez bramki wejściowe.

Chociaż projekt wciąż znajduje się w fazie testowej, kibice zamawiający karnety sezonowe online mogą już przesłać zdjęcie z dowodu. Będzie ono porównywane w czasie rzeczywistym z obrazami wykonanymi przez dwie kamery zainstalowane przy wejściu na stadion piłkarski RWD Molenbeek. Umożliwi to kibicom znacznie szybsze wejście na trybuny.

Automatyczna bramka zostanie zainstalowana w tym roku. Będą z niej mogli korzystać wszyscy kibice, którzy kupując karnet przesłali swoje zdjęcie, nawet jeśli zapomną zabrać ze sobą biletu. System będzie wykorzystywał technologię rozpoznawania twarzy Panasonic, a jego wdrożeniem zajmie się firma Zetes. Kibice, którzy nie przesłali zdjęcia lub pożyczyli bilet nadal będą musieli przejść przez tradycyjne bramki.

– Oprogramowanie do rozpoznawania twarzy jest elementem systemu kontroli wstępu i dodatkową korzyścią dla właścicieli biletów sezonowych. Szybki i niezawodny proces przetwarzania danych umożliwia bowiem zainstalowanie automatycznej bramki i przyspieszenie kontroli wchodzących na stadion – wyjaśnia Thierry Dailly, prezes RWDM.

– Ten projekt jest doskonałym przykładem tego, w jaki sposób możemy skorzystać z innowacyjnych rozwiązań Panasonic, właściciela Zetes. Nasza firma specjalizuje się w technologii identyfikacji, która ma wiele zastosowań. Mamy nadzieję, że wdrożenie na stadionie RWD Molenbeek będzie udanym przykładem wykorzystania naszych produktów. Projekt pilotażowy będzie trwał około roku – mówi Alain Wirtz, dyrektor generalny Zetes.

Ochrona prywatności

Fotografie kibiców są skanowane i przechowywane na serwerze RWDM, który nie jest podłączony do Internetu ani do żadnego innego systemu. Tylko pracownicy upoważnieni do korzystania z RWDM mają dostęp do zdjęć oraz danych, które są zbierane przez kamery nad bramką wejściową. Dane te nie są rejestrowane, co gwarantuje kibicom ochronę prywatności. Obecnie system jest w fazie testowej, a funkcja rozpoznawania twarzy nie jest jeszcze w pełni uruchomiona. Cały projekt zakończy instalacja automatycznej bramki, która planowana jest na pierwszą połowę 2019 r.

Więcej informacji na temat systemów zabezpieczeń Panasonic można znaleźć na stronie business.panasonic.pl/systemy-zabezpieczen.