Technologia termometryczna sposobem budowania konkurencyjności w e-handlu

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Rynek sprzedaży on-line jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów naszej gospodarki. Zainteresowanie zakupami w internecie stale wzrasta i będzie wzrastać nadal, a wraz z nim również konkurencja oraz wymagania samych klientów.

fot. materiały prasowe

E-handel cieszy się coraz większą popularnością oraz zaufaniem. Podyktowane jest to przede wszystkim wygodą i możliwością zaoszczędzenia czasu. Nie bez znaczenia jest też często atrakcyjniejszy, a nawet tańszy asortyment oraz łatwość samego zakupu, którego możemy dokonywać również przez komórkę. Przy współczesnym charakterze oraz trybie życia są to bardzo istotne czynniki, które pozwalają prognozować, że Polacy z roku na rok będą wydawać w sieci chętniej i więcej.

Rynek zakupów on-line

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że wśród najpopularniejszych kategorii produktowych rynku sprzedaży internetowej znajdują się: odzież wraz z dodatkami i akcesoriami (72%), następnie książki, płyty oraz filmy (68%), a także szeroko rozumiana elektronika użytkowa, jak telefony, smartfony, tablety i akcesoria GSM (56%). Zakupy on-line w tych segmentach stały się już zjawiskiem powszechnym, tymczasem w rankingu pojawiają się nowe kategorie oraz te, które stopniowo cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Mowa tu np. o produktach farmaceutycznych, po które sięga już 31% badanych, a nawet produktach spożywczych zamawianych do domu przez 23% ankietowanych. Choć bardzo wiele osób obawia się jeszcze zakupu żywności, szczególnie tej wrażliwej na warunki przewozu oraz leków, to równocześnie widać, że istnieje w tym kanale na takie właśnie produkty duże zapotrzebowanie. Pojawia się zatem pytanie – czy i w jaki sposób sprzedawcy zdecydują się na rozwijanie tego segmentu oraz czy zaoferują konsumentom nie tylko szeroki wachlarz ofertowy, ale i również bezpieczeństwo zakupów.    

Obawy konsumentów

Konsumenci z przyjemnością dokonywaliby jednorazowo kompleksowych zakupów, jednak tym, co ich zniechęca do zamawiania w sklepach np. produktów mrożonych, nabiału, wędlin czy ryb, jest obawa o warunki podczas transportu i ich późniejszą jakość.

– Takie obawy są niestety w pełni uzasadnione – wyjaśnia Zbigniew Bigaj, Prezes firmy Blulog, która tworzy technologię termometryczną. W procesie dystrybucji niestety bardzo często dochodzi do zmian chemicznych czy biologicznych produktów spożywczych, a także niektórych leków. Powodem może oczywiście sytuacja losowa, ale także po prostu złe zabezpieczenie towaru. Stanowi to zagrożenie dla zdrowia kupujących, a także ryzyko poniesienia niemałych strat finansowych – dodaje Bigaj.

Przyszłość produktów o dużej wrażliwości w sprzedaży elektronicznej 

Rozwiązanie kłopotu związanego z przewożeniem żywności i leków stanowi niemalże fundament rozwoju tego sektora w e-handlu. Ważne, aby stan produktów mogli kontrolować sami przewoźnicy, ale bardzo komfortowym byłoby również, gdyby sami klienci mogli weryfikować, czy produkt, który otrzymują, jest dla nich bezpieczny. Okazuje się, że możliwe jest wdrożenie obu rozwiązań. Marka Blulog produkuje systemy pozwalające kontrolować temperaturę czy wilgotność m.in. właśnie transporcie, w czasie rzeczywistym.

 Nasz system opiera się na elementach wielkości karty płatniczej i służy do rejestracji bieżącej temperatury. Urządzenie umieszcza się w docelowym miejscu, np. w lodówce, chłodni czy samochodzie dostawczym. Rejestratory emitują drogą radiową zaszyfrowane dane o temperaturze do koncentratora, który przekazuje informacje do bazy danych w chmurze oraz aplikacji, która z kolei informuje o wszelkich zmianach, zapisując jednocześnie całą historię przewozu produktu. Kupujący mogą natomiast sprawdzić historię danego towaru pod kątem jego przechowywania za pomocą QR kodu i systemu Coldfinder – tłumaczy Zbigniew Bigaj.

Blulog swoją technologię udostępnia zarówno indywidualnym podmiotom, jak i dużym sieciom handlowym. O skuteczności rozwiązania przekonały się już m.in. francuskie restauracje, apteki, szpitale, sieci handlowe i firmy logistyczne, ale także już polskie przedsiębiorstwa. Technologia ta ma szansę zrewolucjonizować zakupy towarów wrażliwych na zmiany temperatury czy wilgotności powietrza. Warto o niej pamiętać budując swoje przewagi konkurencyjne na e-rynku, chcą tym samym oferować klientom wysokiej jakości, świeże produkty i pełnowartościowe leki.