Teraz kolej na to, by w większą pomoc uchodźcom zaangażował się biznes. Podsumowanie Firmamentu

Dodane: 07.03.2022

Mam Startup

Udostępnij:

Jak wojna zmienia pracę i biznes? Jaki wpływ na codzienne życie w biznesie i w pracy ma wojna w Ukrainie? Na te pytania odpowiedzieli goście ostatniego Firmamentu.

Gośćmi ostatniej audycji programu Firmament byli między innymi:  Dorota Bachman (TuZwierzaki.pl), Daniel Lewczuk (inwestor, anioł biznesu i rekruter) i Kinga Piecuch (Microsoft Polska). Audycję poprowadził Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments i koordynator programu InCredibles.

Jarosław Sroka zastanawia się, czy empatia kończy się tam, gdzie zaczyna się Excel. Podaje przykład właścicieli mieszkań, którzy nie są zainteresowani wynajmem dla uchodźców, lub na krótki czas, np. 3 miesiące. Czy to oznacza, że pomoc Ukraińcom to tylko tymczasowy zryw?

Ważny jest plan i koordynacja

Rozmówcy przekonują, że wsparcie Polaków jest wielopoziomowe i olbrzymie. Biznes pokazuje, że aktywnie wspiera wiele akcji, a ludzie wykazują się dużym współczuciem i niosą pomoc, na tyle, na ile mogą.

Bardzo ważny jest plan. Jesteśmy dobrzy w krótkoterminowych zadaniach, ale nikt z nas nie wie, jak rozwinie się wojna i ile będzie trwała. Powinniśmy sobie zdać pytanie, co może zdarzyć się za 4-5 miesięcy i przygotować różne warianty długoterminowych planów. Ważne, by działania były skoordynowane i przemyślane.

Druga faza pomocy

Po spontanicznej pomocy osób prywatnych przechodzimy do drugiej fazy działania. Korporacje mają duże możliwości finansowe, więc tym samym większe pole do popisu. Będzie również potrzebne zaangażowanie różnych organizacji, stowarzyszeń i fundacji. I już widzimy, że te instytucje zaczynają współpracować ze sobą.

Firmy oferują podstawowe szkolenia nie tylko specjalistyczne (IT), ale również w prostych zawodach. Pamiętajmy o tym, że wiele z uchodźczyń nigdy nie pracowało i większość z nich nie zna języka polskiego.

Skrót audycji

Audycję możesz odsłuchać za pośrednictwem YouTube oraz platform: Anchor.fm, Spotify, Radio Public, Google Podcasts.

O InCredibles

InCredibles to trwający od czterech lat program mentoringowy dla startupów, którego inicjatorem jest Sebastian Kulczyk. Podczas pierwszej edycji InCredibles do konkursu zgłosiło się 426 startupów. Spośród nich jury wyłoniło pięciu zwycięzców: Archdesk, Hotailors, Radionet, Tidio, UserEngage. W drugiej edycji, która odbyła się w 2018 roku, do rywalizacji przystąpiły 302 startupy z regionu CEE. Spośród nich wyłoniono pięciu zwycięzców: czeskie firmy Avocade i Neuron Soundware oraz trzy polskie firmy: Genomtec, Infermedica i Nuadu.

W 2019 roku InCredibles zmieniło formułę i zwiększyło zasięg. W odpowiedzi na sugestie spółek organizatorzy położyli większy nacisk na mentoring i networking oraz zamiast osobnego konkursu dla startupów, program przyjął formę wsparcia dla firm wyłonionych w innych konkursach wspieranych przez Sebastiana Kulczyka, m.in. European Start-up Challenge, SingularityU Poland Global Impact Challenge. Dotychczas w ramach InCredibles odbyło się 270 godzin warsztatów z udziałem mentorów.

W czwartej odsłonie finalistami programu InCredibles zostało 10 startupów: Handerek Technologies, Molecule.One, Therapify, Skriware, Progresja Space, KPMP, Biotts, NataLab, ICsec i Gamehag.

 

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem