The Heart będzie szukać startupów dla PKO Banku Polskiego

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

The Heart będzie szukać startupów dla PKO Banku Polskiego

Udostępnij:

The Heart zacieśnia dotychczasową współpracę z PKO Bankiem Polskim i w ramach partnerstwa wyszuka spółki technologiczne dla banku. Korporacyjne centrum innowacji przeanalizuje fintechy działające na polskim oraz europejskim rynku oraz wybierze te, które najlepiej odpowiedzą preferencjom banku.

Najciekawsze rozwiązania mają szansę zostać wdrożone w ramach platformy współpracy ze startupami „Let’s Fintech with PKO Bank Polski”. W pierwszym projekcie scoutingowym realizowanym we współpracy z The Heart poszukiwane są startupy wspierające pracę oddziałów oraz współpracę z klientami detalicznymi.

The Heart i PKO Bank Polski kontynuują współpracę już kilka lat. Bank był jednym z pierwszych członków Corporate Clubu, czyli społeczności liderów cyfrowej transformacji. To właśnie poprzez inicjatywy w ramach klubu doszło do spotkania z ZenCard, który został wykupiony przez bank w 2017 roku.

W ramach nowego etapu partnerstwa, The Heart będzie odpowiedzialny za cykliczne poszukiwanie innowacyjnych spółek specjalizujących się w konkretnym zagadnieniu. Głównym zadaniem będzie analiza startupów i selekcja tych najlepiej dopasowanych do oczekiwań banku. Następnie zespół ekspertów „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” wybierze firmy z największym potencjałem do dalszej współpracy. W pierwszej edycji scoutingu spotkanie wybranych startupów z ekspertami zaplanowane jest na połowę czerwca.

– Chcąc utrzymać pozycję technologicznego lidera sektora finansowego, musimy na bieżąco analizować środowisko innowacji. Wdrażamy rozwiązania, które pozwolą na usprawnienie wewnętrznych procesów banku jak i jego oferty. Rozwinięcie dotychczasowej współpracy PKO Banku Polskiego i The Heart pozwala na zwiększenie dynamiki oraz skali poszukiwań najciekawszych fintechów obecnych na rynku – zarówno polskim, jak i europejskim – mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.

Poszukiwania w pierwszej kolejności obejmą rozwiązania dotyczące m.in. angażowania nowych klientów, jakości obsługi i komfortu pracy w placówkach, wsparcia społeczności lokalnych wokół oddziałów, czy optymalizacji działania oddziałów. Najciekawsze z nich mogą zostać wdrożone w banku. Najpierw pilotażowo, w ramach programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski” – platformy rozwoju innowacji. Następnie na większą skalę, w sieci oddziałów banku.

– Polska bankowość jest technologicznie mocno zaawansowana. Kolejne firmy poszukują nowych rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję na rynku. Mamy okazję obserwować, jak synergie pomiędzy korporacjami a startupami przynoszą korzyści dla obu stron. PKO Bank Polski od lat stara się wykorzystywać potencjał tkwiący w startupach finansowych, co widzimy na przykładzie działań z Coinfirm czy ZenCard. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca przyczyni się do kreowania nowych trendów w branży bankowej – mówi Tomasz Rudolf, CEO The Heart.

Jak wynika z analiz The Heart, kupowanie rozwiązań od start-upów jest obecnie jednym z najczęściej wykorzystywanych modeli wdrażania innowacji. Obecnie aż 82 proc. liderów korporacji planuje oferować rozwiązania tworzone przez startupy swoim klientom. Młode spółki dzięki współpracy z dużymi firmami otrzymują wsparcie doświadczonego partnera oraz dostęp do większej grupy klientów.