Na zdjęciu: Jędrzej Iwaszkiewicz i Tomasz Rudolf, twórcy The Heart Warsaw
Dzięki The Heart Warsaw najlepsi przedsiębiorcy z całego regionu zyskują wsparcie w szybkim skalowaniu swojego biznesu oraz ekspansji zagranicznej. Centrum powstało dzięki inicjatywie firmy D-RAFT przy wsparciu Mastercard i Ghelamco Poland.
Centrum współpracy korporacji i startupów
Otwarcie centrum jest kolejnym krokiem w rozwoju spółki D-RAFT S.A., która od dwóch lat pracuje z międzynarodowymi korporacjami jako headhunter startupów. – Ekosystem startupów jest dla dużych firm cennym źródłem innowacji. Korporacje mają skalę i pieniądze, ale brakuje im zwinności, którą mają startupy. Widzieliśmy już wielokrotnie, że połączenie sił może być dla obu stron bardzo korzystne – mówi Tomasz Rudolf, prezes D-RAFT i współtwórca centrum.
Kompleksowa obsługa korporacji
The Heart Warsaw jest dla korporacji punktem kontaktu i spotkań z europejskim środowiskiem przedsiębiorców. Wsparcie udzielane korporacjom jest kompleksowe – od przygotowania organizacji do współpracy ze startupami, przez dedykowany scouting, aż po pilotażowe wdrożenia.
W przestrzeni The Heart Warsaw spotykać się będzie działający już od dwóch lat Corporate Club, którego celem jest wymiana doświadczeń liderów odpowiedzialnych za innowacje i cyfrową transformację biznesu. W projekt zaangażowały się już m.in. takie przedsiębiorstwa jak BNP Paribas, Orbis, ING Bank Śląski, Microsoft, EY, PKO Bank Polski czy PZU.
Wsparcie skalowania startupów
The Heart uzupełnia europejski ekosystem inkubatorów i akceleratorów, wspierając dojrzałe już startupy na kolejnych etapach rozwoju. Dedykowaną dla takich spółek inicjatywą jest ScaleUp Club, który skupia najlepsze, gotowe do skalowania firmy i wspiera je w zdobywaniu korporacyjnych klientów oraz partnerów. W ten sposób The Heart buduje grupę firm dążących do szybkiej międzynarodowej ekspansji.
Programy tematyczne
Po otwarciu swojej przestrzeni, The Heart Warsaw uruchomi kompleksowe programy tematyczne związane z obszarami, w których wykorzystywane są nowoczesne rozwiązania technologiczne: Omnichannel, HealthTech, Internet of Things oraz Smart City. Jako pierwszy wystartował już program FinTech – dedykowany sektorowi bankowemu oraz branży finansowej.
– Nasze programy są nakierowane na potrzeby dużych spółek. W ramach każdego programu, poszukujemy startupów, które mają już pierwsze wdrożenia i przychody. Chcemy pomóc, by pierwsze kontakty zamieniały się bardzo szybko w kontrakty – powiedział Jędrzej Iwaszkiewicz, współtwórca The Heart Warsaw.
W ramach programu FinTech, The Heart Warsaw ściśle współpracuje z globalnym programem Mastercard StartPath, wspierającym rozwój startupów.
– Jako ponad 50-letnia spółka FinTech’owa, Mastercard chętnie dzieli się swoim know-how i doświadczeniami z wprowadzania nowatorskich rozwiązań w życie. Rozumiemy i doceniamy korzyści wynikające ze współpracy ze startupami, zarówno dla biznesu, jak i całej gospodarki. Jestem przekonany, że The Heart mocno przyczyni się do wyniesienia Polski na pozycję regionalnego lidera obszaru FinTech – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard.
Technologiczne serce miasta
The Heart Warsaw mieści się w nowym, biznesowym sercu stolicy, na 38. piętrze biurowca Warsaw Spire. Obiekt ten należy do jednego ze współtwórców inicjatywy – firmy Ghelamco, która przeznaczyła dla centrum całe piętro biurowca, czyli ponad 1700 m2.
– Warsaw Spire i Plac Europejski to nowe centrum biznesowe Warszawy. Cieszymy się, że możemy być partnerem inicjatywy, która pozycjonuje Warszawę jako międzynarodowe centrum innowacji, przyciągające korporacje i startupy z całej Europy. – powiedział Jeroen Van der Toolen, Dyrektor Zarządzający Ghelamco CEE.
Partnerem zapewniającym szeroki wachlarz usług IT oraz know-how, które pozwolą na szybki rozwój projektu jest firma DaftCode. Dostarcza ona The Heart Warsaw kompleksową ofertę usług technologicznych i marketingowych. Specjaliści DaftCode będą również udzielali merytorycznego wsparcia, dzieląc się swoją wiedzą podczas wydarzeń organizowanych przez centrum.
W uruchomienie przestrzeni zaangażowała się również firma Samsung Electronics Polska. Jako partner The Heart Warsaw zapewnia pełne wsparcie technologiczne w postaci swoich urządzeń. Centrum zostało wyposażone m.in. w profesjonalne monitory, urządzenia mobilne (smartfony, zestawy VR), a także oprogramowanie MagicInfo.
– Współpraca z The Heart Warsaw to kolejny krok firmy Samsung w kierunku zwiększenia swojego zaangażowania w prężnie rozwijające się środowisko startupów. Wiemy, że kultura pracy start-upów oraz ich nieszablonowe podejście do wielu zagadnień z dziedziny nowych technologii, może zaowocować wypracowaniem interesujących rozwiązań dla dużych firm i korporacji. Z drugiej strony liczymy na to, że dzięki The Heart Warsaw młodzi przedsiębiorcy będą mogli z większą skutecznością realizować i komercjalizować swoje pomysły, a także uzyskiwać szybki, bezpośredni feedback od swoich potencjalnych inwestorów. Wierzymy, że The Heart Warsaw okaże się tym zastrzykiem dodatkowej energii, który pozwoli polskiej scenie startupowej wznieść się o kolejny poziom wyżej – mówi Jacek Łęgiewicz, Dyrektor ds. Publicznych, Samsung Electronics Polska.