Torowanie drogi do Europy
eSky Group, właściciel platformy turystycznej w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosił podpisanie umów z Fosun Tourism Group w celu przejęcia Thomas Cook z wyjątkiem jego działalności w Chinach. Nie ujawniono kwoty transakcji. Jej zamknięcie podlega zwyczajowym warunkom. Transakcja zapewni Thomas Cook dostęp do oferty lotów eSky i wesprze jego dalszy rozwój. Jednocześnie, jak twierdzą przedstawiciele polskiej spółki, ten krok ma im utorować drogę do wejścia na jeden z najbardziej rozwiniętych rynków w Europie Zachodniej i umocnić ich pozycję.
Transakcja nastąpiła po uruchomieniu nowego internetowego Thomasa Cooka we wrześniu 2020 r., czyli dziesięć miesięcy po tym, jak marka została kupiona przez Fosun Tourism Group, globalną zintegrowaną grupę turystyczną skoncentrowaną na wypoczynku, która jest również właścicielem marek takich jak Club Med, światowy lider obsługujący około 70 kurortów.
Synergia dziedzictwa i strategiczna dywersyfikacja
Grupa eSky, założona w 2004 roku, najpierw działała w Europie Środkowo-Wschodniej, a z biegiem lat rozszerzyła swoją działalność na cały świat. Obecnie platforma eSky pod markami eSky i eDestinos działa w ponad 50 krajach w Europie, obu Amerykach i Afryce.
– Synergia dziedzictwa marki Thomas Cook z naszą technologią będzie napędzać wzrost Thomasa Cooka i pozwoli nam wzmocnić pozycję eSky w Europie Zachodniej. Przejęcie to jest częścią naszej strategii dywersyfikacji od sprzedaży samych lotów do oferowania pakietów wakacyjnych na naszych obecnych rynkach w Europie i Ameryce Łacińskiej, a także dalszej ekspansji w Europie Zachodniej – mówi Łukasz Habaj, współzałożyciel i CEO Grupy eSky.
Od 2022 r. Grupa eSky jest częściowo własnością notowanej na giełdzie spółki private equity MCI, funduszu digital & climatech. Wcześniej MCI zainwestował również w firmę taksówkarską Gett i firmę płatniczą iZettle.
W ramach transakcji Thomas Cook, kierowany przez CEO Alana Frencha, pozostanie w firmie. Firma będzie nadal działać pod nazwą Thomas Cook.
– Sfinalizowanie tej transakcji zasili naszą działalność znacznymi środkami finansowymi, ponieważ odbudujemy markę i przyspieszymy rozwój tej firmy. Łącząc siłę naszej dynamicznej technologii pakowania i wakacyjnego know-how z inwentaryzacją lotów, skutecznym marketingiem i siłą techniczną zespołu eSky, jesteśmy przekonani, że stworzymy potężny europejski biznes turystyczny – komentuje Alan French, CEO Thomas Cook Tourism.