Tidio pozyskało ponad 110 mln zł. Zwiększy skalę działalności

Dodane: 13.05.2022

Informacja prasowa

Udostępnij:

Polski startup Tidio, który rozwija platformę do obsługi klienta online dla małych i średnich firm, pozyskał ponad 110 mln zł w Serii B, której przewodził fundusz PeakSpan Capital. W rundzie wzięli udział także polski fundusz Inovo Venture Partners oraz Rafał Brzoska. 

– Od samego początku rozwijaliśmy Tidio z myślą o sile, potencjale i pasji, jakie posiadają założyciele małych biznesów. Cieszymy się, że Inovo Venture Partners kontynuuje swoje wsparcie dla naszej misji. Jesteśmy podekscytowani, że dołączają do nas także PeakSpan Capital i Rafał Brzoska.  Ich wsparcie to nie tylko kapitał, ale też długoletnie doświadczenie i wiedza, które bez wątpienia pomogą nam w realizacji naszej wizji stworzenia pierwszej kompletnej platformy do obsługi klienta dla małych biznesów– mówi Tytus Gołas, co-founder i CEO Tidio

Tidio to polski startup, który rozwija platformę do obsługi klienta dla małych i średnich firm. Szczecińska spółka oferuje między innymi live chat i chatboty oparte o AI. Narzędzia Tidio integrują się między innymi z e-mailem, Facebookiem, Instagramem, WordPressem i Shopify, umożliwiając przedsiębiorcom obsługę klientów ze wszystkich kanałów w jednej skrzynce oraz współpracę zespołową. Wszystko odbywa się w łatwym w obsłudze panelu zarządzania.

Startup został założony w Szczecinie przez Tytusa Gołasa i Marcina Wiktora, jako live chat dla małych i średnich firm obsługujących klientów online. Ze względu na mniejsze budżety nie mogą sobie one pozwolić na zatrudnienie całych zespołów obsługi klienta, a tym bardziej – stworzyć własnych narzędzi, które pomogą im odpowiedzieć na rosnące potrzeby klientów.

4. najpopularniejszy live chat na świecie

W ciągu kilku lat rozwoju Tidio stało się 4. najpopularniejszym live chatem na świecie, wykorzystywanym na ponad 300 tys. stron internetowych. Jest też drugim pod względem popularności live chatem na Shopify. Każdego miesiąca Tidio pomaga swoim klientom w obsłudze ponad 510 milionów użytkowników.

Od roku 2018 przychody Tidio wzrosły ponad 7,7-krotnie, przy zachowaniu pozytywnego cash flow. Spółka dwukrotnie pozyskała finansowanie od zewnętrznych inwestorów – 3 mln zł od funduszu bValue w roku 2018 i 4 mln zł od Inovo Venture Partners w roku 2019.

Rudna finansowania

Teraz Tidio pozyskało ponad 110 mln zł (25 mln dolarów) w Serii B. Rundzie finansowania przewodził fundusz amerykański fundusz PeakSpan Capital, specjalizujący się w inwestycjach w spółki rozwijające oprogramowanie B2B w fazie wzrostowej. W Serii B udział wzięli też dotychczasowy inwestor – polski fundusz Inovo Venture Partners oraz Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Tidio znajduje się w idealnym momencie, by spełnić swoje ambicje i wznieść się na kolejny poziom. Pandemia COVID-19 sprowokowała miliony do podążania za swoimi pasjami i założenie własnego, małego biznesu. Z drugiej strony, klienci stają się coraz bardziej wymagający i oczekują, by każdy biznes, nawet ten najmniejszy, był dostępny przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przy okazji zapewniając spersonalizowaną obsługę. Tidio pomaga spełnić te oczekiwania. Wierzymy, że Tidio zrewolucjonizuje obsługę klienta w e-commerce – mówi Phil Dur, co-founder i partner zarządzający w PeakSpan Capital.

– Widzimy, że miliony małych i średnich firm e-commerce na całym świecie dostrzegają, jak ważną rolę odgrywa oferowanie klientom odpowiedniego doświadczenia. Tidio znakomicie wpisuje się w te potrzeby. To prosty we wdrożeniu produkt, który pozwala każdemu sklepowi internetowemu oferować doskonałą obsługę klienta i zwiększać przychody. Przy pomocy niewielkiego finansowania zespół Tidio stworzył jedno z 5. najlepszych rozwiązań livechat na świecie i udowodnił, że ich produkt może być skalowany w różnych kanałach i platformach. To czyni Tidio jedną z najbardziej rentownych firm SaaS, jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Ogromnie cieszymy się, że możemy kontynuować naszą podróż z Tytusem i jego zespołem – mówi Michał Rokosz, partner w Inovo Venture Partners

Zwiększenie skali działalności

Pozyskane środki pomogą w dalszym rozwoju produktu oraz zwiększeniu skali działalności Tidio. Startup nieustannie pracuje nad nowymi funkcjami dla swojej platformy, w tym nad botami sprzedażowymi opartymi o AI oraz narzędziami do marketing automation.

Tidio planuje przede wszystkim inwestycje w zespół. Spółka planuje podwoić liczbę swoich pracowników, zatrudniając specjalistów od marketingu i produktu oraz deweloperów z międzynarodowym doświadczeniem. Dziś zespół Tidio stanowi ponad 140 pracowników, pochodzących z Europy i Ameryki Północnej, którzy mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie. Tidio posiada biura w Szczecinie i w Warszawie, ale umożliwia też pracę z domu i finansuje biurko w coworku w miejscu przebywania pracownika.

– Rozwijanie spółki, szczególnie takiej, która ma ambicję stać się rynkowym liderem, wymaga zebrania zespołu, który nie tylko rozumie problem, z którym się mierzy, ale buduje najlepsze jego rozwiązanie. Właśnie to widzę w Tytusie i zespole Tidio. Wszystko co tworzą, budują z myślą o swoich klientach. Ich podejście działa, o czym świadczy dotychczasowy rozwój spółki – mówi Rafał Brzoska.