Tomasz Miłosz (GIGLIKE): Wspieramy firmy w efektywnej obsłudze współpracy z niezależnymi talentami

Dodane:

Agata Ruszkowska Agata Ruszkowska

Tomasz Miłosz (GIGLIKE): Wspieramy firmy w efektywnej obsłudze współpracy z niezależnymi talentami

Udostępnij:

Czym jest pojęcie „GIG-ekonomia”? Jaka jest rola startupu GIGLIKE, jeśli chodzi o funkcjonowanie pracownika w takim model pracy? Czym firma zachęca GIGerów i GIGodawców do skorzystania ze swoich usług? Na te i inne pytania odpowiada Tomasz Miłosz – founder & CEO GIGLIKE.

Czym jest pojęcie „GIG-ekonomia”, która jest podstawą Waszej działalności?

Słowo GIG funkcjonuje w języku już od jakiegoś czasu i ma wiele różnych znaczeń. Wcześniejsze konotacje związane były z muzyką. Najnowsze znaczenie odzwierciedla nowy model rynku pracy, w którym elastyczni współpracownicy i praca przy wielu projektach w dużej mierze zastępują dotychczasowe stałe zatrudnienie na umowę o pracę u jednego pracodawcy.

GIGerzy, czyli niezależne talenty, zawsze istnieli, a niektóre branże i funkcje w firmach wykorzystywały tę grupę bardziej niż inne. Dlaczego? Po pierwsze cenione były ich specjalistycznych umiejętności, a po drugie – pracodawcy w ten sposób zaspokajali krótkoterminowe lub projektowe niedobory kapitału ludzkiego.

Jakie zawody reprezentują GIGerzy?

Z pewnością to nie tylko współpracownicy blue- i grey-collar, którzy kojarzą się z pracą w gastronomii czy transporcie. GIGerzy coraz to coraz częściej współpracownicy white-collar i highly-skilled, czyli freelancerzy, kontraktorzy, B2B, profesjonaliści (np. prawnicy), niezależni konsultanci i doradcy w takich obszarach jak IT, project management, media i reklama, ale także w sprzedaży, finansach i ubezpieczeniach.

Jaka jest rola GIGLIKE, jeśli chodzi o funkcjonowanie pracownika w wyżej opisanym model pracy?

GIGLIKE to nowatorska na polskim rynku platforma biznesowa wspierająca firmy w efektywnej obsłudze współpracy z niezależnymi talentami (w modelu B2B) na zmieniającym się rynku pracy. GIGLIKE oferuje w jednym miejscu w modelu subskrypcyjnym benefity, usługi i narzędzia biznesowe wyłącznie dla GIGerów, czyli osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Każde z oferowanych rozwiązań występuje w miesięcznym abonamencie dostosowanym do konkretnych potrzeb i elastycznym modelu współpracy w zależności od wymagań firmy.

W dzisiejszych czasach dużo się mówi o profitach wynikających z zatrudnienia umowy o pracę. Wy jednak twierdzicie, że niektóre zawody lepiej odnajdą się w modelu GIG-ekonomii.

Z jednej strony badania McKinsey’a wskazują, że aż 80% GIGerów czuje się szczęśliwszymi, pracując bez sztywnej umowy o pracę. Z drugiej jednak dowiadujemy się, że aż 60% GIGerów wierzy w to, że pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę są traktowani lepiej. Dokładnie ten problem rozwiązuję GIGLIKE, oferując w jednym miejscu wszystko, co jest potrzebne nie tylko do założenia własnej działalności gospodarczej, a także pracownicze benefity oraz szeroką gamę narzędzi biznesowych, które ułatwiają prowadzenie firmy.

Właśnie – na Waszej stronie można znaleźć informację: „w jednym miejscu wszystkie benefity, usługi i narzędzia biznesowe wspierające współpracę z GIGerami”. Jakie to są przykładowe benefity i narzędzia?

Tak, GIGLIKE oferuje w jednym miejscu w modelu subskrypcyjnym benefity, usługi i narzędzia biznesowe:

  • GIGpass – narzędzia biznesowo-księgowe, dzięki którym wszystkie sprawy związane z założeniem i prowadzeniem własnej działalności gospodarczej są maksymalnie uproszczone i bezpieczne.
  • GIGbenefit – porównywalne do pracowniczych pakiety elastycznych benefitów (opieka medyczna, benefity sportowe, ubezpieczenia zdrowotne, na życie, OC i inne).
  • GIGkit – szeroka gama usług i narzędzi biznesowych ułatwiających codzienną pracę (podpis elektroniczny, podróże biznesowe, mobilność miejska, wynajem sprzętu biurowego, samochód).

W stale zmieniającej się rzeczywistości na bieżąco aktualizujemy aktualną ofertę oraz poszerzamy o nowe usługi i produkty, takie jak doradztwo prawne, helpdesk IT, imigracja czy szkolenia.

Wielu Polaków ma już własną działalność gospodarczą. Czy to im nie wystarczy, żeby samodzielnie działać na rynku?

Oczywiście, że mogą działać tak, jak działali do tej pory, ale wielu przedsiębiorców i freelancerów, z którymi rozmawialiśmy, zwraca uwagę, że chętnie korzysta z usług GIGLIKE z powodu dwóch korzyści:

  • Oszczędność czasu na operacyjne prowadzenie biznesu, gdyż mają wszystko w jednym miejscu.
  • Oszczędność kosztów, ponieważ jako marketplace, GIGLIKE oferuje bardzo konkurencyjne ceny benefitów i usług w porównaniu z tymi dostępnymi na rynku.

Do jakich branż kierujecie swoją ofertę? W końcu nie wszyscy mogą funkcjonować w takim modelu zatrudnienia.

Zgadza się! GIGekonomia nie jest dla wszystkich. Trzeba też nadmienić, że ta elastyczna forma współpracy nie zastąpi w pełni tradycyjnej umowy o pracę. Jednak, zmiany wywołane pandemią oraz wpływ technologii, powodują, że coraz więcej stanowisk, czy wręcz grup zawodowych, może rozważać tę formę współpracy.

Myślę tu o IT, inżynierach, pracownikch B&R, profesjonalistach, czyli zawodach prawnych, medycznych, psychoterapeutach, a nawet siłach sprzedaży i wsparcia sprzedaży. Polski Ład, który jestdzie w dniu 1 stycznia22, będzie następca: ponowny start, startował, że utrwalił do tego, który utworzył w formie, jaki jest uprawiać podatek.

Czym chcecie zachęcić GIGodawców, czyli zatrudniających osoby o wolnych zawodach?

Oferujemy unikalne połączenie trzech korzyści:

  1. GIGLIKE pozwala wyróżnić się na super konkurencyjnym rynku talentów i stworzyć nowoczesne środowisko pracy przyszłości, jednocześnie zmniejszając ryzyko prawno-podatkowe i reputacyjne związane ze współpracą z osobami na B2B.
  2. Konkurencyjne ceny i elastyczną strukturę kosztów dzięki rozwiązaniom opartym na abonamencie.
  3. Drastyczne zredukowanie kosztów administracyjnych (nawet do 80%) dzięki uproszczonemu zarządzaniu niezależnymi współpracownikami.

Czy Wasi klienci tworzą swego rodzaju społeczność, która wspiera się w różnych działaniach?

To jest bardzo ciekawe pytanie! Dziś takiej funkcjonalności nie oferujemy, ale w rozmach, które odbywamy z naszymi klientami, często pojawia się wątek potrzeby budowania takiej społeczności. Dla nas jest to bardzo ambitny cel i jednocześnie bardzo bliski naszemu sercu.

Chcielibyśmy stworzyć taką społeczność, która dzięki swoim działaniom będzie wspierać lokalne społeczności i wpisywać się w cele zrównoważonego rozwoju – szczególnie cel 8, czyli wzrost gospodarczy i godna praca. Jesteśmy przekonani, że będziemy promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi.

Z jakimi firmami do tej pory nawiązaliście współpracę?

Jesteśmy chętni do współpracy z firmami każdej wielkości i z każdej branży. Warunkiem jest oczywiście grupa współpracowników, GIGerów. Do tej pory działaliśmy przede wszystkim z firmami z sektora HRtech /rekrutacji oraz z sektora finansowego. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli oficjalnie ogłosić naszych kolejnych klientów z sektora bankowego, telekomunikacji, IT.

Skąd GIGLIKE pozyskuje finansowanie? Jaki jest pomysł na rozwój tego biznesu?

GIGLIKE rozpoczął działalność z finansowanie dzięki własnym funduszom założycieli, ale także na bardzo wczesnym etapie pozyskaliśmy anioła biznesu. Obecnie jesteśmy w trakcie rundy finansowania i pozyskane z tego źródła finansowanie przeznaczymy przede wszystkim na wzmocnienie naszego zespołu, rozwój funkcjonalności platformy oraz wstępnym analizom wybranych rynków międzynarodowych, na które będziemy chcieli wejść.

Tomasz Miłosz – founder & CEO GIGLIKE. Z branżą HR związany od ponad 22 lat. Od 2015 roku jako regionalny dyrektor działu kapitału ludzkiego na Europę Centralną i Wschodnią. Posiada certyfikat executive coach wydany przez AoEC.