TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Google.pl odwiedzało codziennie średnio 10,2 mln polskich internautów, Facebook.com – 7,2 mln, a Youtube.com – 5 mln. Jakie strony internetowe znalazły się w rankingu TOP20? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

Zestawienie otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 46,4 proc. i średnią liczbą użytkowników 10,2 mln dziennie – to ponad trzy razy więcej, niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa Onet.pl (zarówno pod względem zasięgu, jak i liczby użytkowników). Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 7,2 mln internautów. Trzecie miejsce przypadło stronie Youtube.com, z liczbą 5 mln użytkowników dziennie.

Jakie jeszcze domeny odwiedzali polscy internauci? Dowiedz się z poniższego zestawienia:

Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49–47,8 proc. dziennie), a najniższy – w sobotę (41,4 proc. dziennie).

Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 29,9 proc. do 34,2 proc. internautów, Youtube.com – od 21,6 proc. do 24,1 proc. a Google.com – od 11 proc. do 14,6 proc.

Polskie strony WWW z pierwszej dziesiątki

Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 12,7–16,4 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się również: Wp.pl, która notowała od 10,7 proc. do 14 proc. zasięgu, Allegro.pl – od 8,7 proc. do 11,2 proc., Interia.pl – od 6 proc. do 7,5 proc. Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu TOP20, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia – 4,2 proc.

Na dwunastej pozycji (od poniedziałku do piątku) plasował się portal O2.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3,8 proc., którego miejsce w weekend zajął serwis internetowy Cda.pl z zasięgiem w tych dniach – od 3,3 proc. do 3,8 proc.

Bankowość i informacje popularne w tygodniu

Według danych Gemiusa w pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu, niż w weekend – najpopularniejsza z nich, Ipko.pl najwyższy zasięg osiągnęła w poniedziałek – 4,3 proc., natomiast w sobotę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu TOP20.

Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do soboty (średni dzienny zasięg 2,3 proc.), natomiast już poza zasięgiem rankingu w niedzielę, czy też serwisu Money.pl, którego zasięg od poniedziałku do piątku utrzymywał się średnio na poziomie 2,7 proc., natomiast nie zmieścił się w rankingu w weekend.

Weekend korzystny dla stron z rozrywką

Warto zwrócić uwagę również na domeny, które w tygodniu nie były tak popularne, jak w weekend. Do takich stron należy Cda.pl – od poniedziałku do czwartku właściwie zamykała nasz ranking, znajdując się na 19-20 pozycji z zasięgiem od 2 proc. do 2,3 proc., by w sobotę i niedzielę znaleźć się na dwunastej pozycji z zasięgiem 3,3–3,8 proc.

Ponadto w zestawieniu znalazły się również strony, które w TOP20 pojawiły się jedynie w weekend: Filmweb.pl – z zasięgiem od 2,1 proc. w sobotę do 2,4 proc. w niedzielę, czy Gry.pl – z zasięgiem od 2,1 proc. w piątek do 2,9 proc. w niedzielę. Również serwis motoryzacyjny Otomoto.pl cieszył się w weekend popularnością internautów, osiągając w sobotę zasięg na poziomie 2,2 proc. do 2,8 proc. w niedzielę.

fot. pixabay.com