– Chcieliśmy wesprzeć pomysły rozwiązujące problemy lokalnej społeczności, dlatego nie ograniczyliśmy naszego konkursu do sektora energetycznego – powiedział Benoît Pimont, dyrektor generalny Total Polska.
Kapituła konkursowa zdecydowała o nagrodzeniu następujących przedsięwzięć:
I miejsce: GrupaWsparcia.pl – darmowy i anonimowy portal społecznościowy
– GrupaWsparcia.pl to miejsce, gdzie bez konieczności pokazywania własnej twarzy można podzielić się problemem i otrzymać realną pomoc. Wspólnie walczymy z depresją, uzależnieniem i innymi życiowymi kryzysami. Przeniesienie wszelkich grup wsparcia na naszą platformę znacząco obniży koszty utrzymania takiej grupy (koszty wynajmu sali etc.) oraz ułatwi do niej dostęp. Również profesjonalna pomoc psychologiczna będzie łatwiejsza oraz tańsza dla społeczności. Wspólnym celem użytkowników jest potrzeba dążenia do przezwyciężania wszelkich trudności bez względu na to, czy borykamy się z depresją, uzależnieniem, otyłością, bulimią, przeżywamy żałobę lub inną traumę, czy też walczymy z ciężką chorobą. W dalszej perspektywie mamy na celu zdobycie poparcia środowisk rządowych dla projektu oraz wprowadzenie możliwości tworzenia grup wsparcia na portalu przez różne ośrodki pomocy społecznej, które będą jakby dopełnieniem świadczonych przez nich usług na rzecz lokalnej społeczności – mówi lider projektu Jakub Juszczyk.
II miejsce i dodatkowy tytuł „Przedsiębiorczej Kobiety Roku”: myHYDRO
– myHYDRO rozwiązuje problem ciągłego oraz wiarygodnego monitorowania poziomu nawodnienia organizmu u osób starszych, osób aktywnych zawodowo (w tym pracujących w trudnych warunkach), sportowców amatorów i profesjonalistów, jak również u dzieci. Inteligentna opaska na rękę umożliwia nieinwazyjny oraz ciągły pomiar nawodnienia organizmu. myHYDRO jest alternatywą dla dotychczas stosowanych technik inwazyjnych oraz dla dostępnych na rynku gadżetów i smartwatchów. Wprowadzenie produktu będzie powiązane z wcześniejszą kampanią informacyjną oraz kampanią społeczną dotyczącą wpływu nawodnienia na życie i zdrowie ludzi – wyjaśnia liderka projektu Ewelina Pabjańczyk-Wlazło.
III miejsce: The Compass
– The Compass to pierwsza na świecie aplikacja mobilna nawigująca osoby niewidome i niedowidzące po budynkach użyteczności publicznej (np. centra handlowe, lotniska, dworce kolejowe, muzea itp.) i działająca z tak dużą precyzją (wybrany sklep, wejście, toaleta itp.). Świat nie jest tak samo przychylny dla wszystkich. Naszą szczególną uwagę przykuły osoby niewidome i niedowidzące. Nie mogą one korzystać w takim samym stopniu z miejsc handlowych, czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Aplikacja będzie najbardziej rozbudowaną na rynku, a także kompatybilna ze smartglasses oraz smartwatchem, współfinansowanymi przez stworzoną przez nas fundację. Co roku planujemy wdrażać projekt na kolejne rynki. Taki ruch pozwoli pozyskać nam większą liczbę klientów, poszerzać świadomość na temat marki oraz popularyzować projekt wśród użytkowników – mówi liderka projektu Magdalena Wawrzyniak.
Druga edycja konkursu Startupper Roku 2018-2019 odbyła się łącznie w 55 krajach: 37 państwach afrykańskich, 11 z regionu Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu, czterech z obu Ameryk i trzech z Europy. Tak szerokie przedsięwzięcie potwierdziło globalne, społeczno-gospodarcze zaangażowanie firmy Total. Wspierając innowacyjnych młodych przedsiębiorców w realizacji ich projektów, firma przyczynia się do wzmocnienia lokalnej tkanki społecznej.
Do obecnej edycji napłynęło blisko 50 000 zgłoszeń, z czego ponad 15 000 zostało w pełni zakwalifikowanych. Ogółem 825 finalistów zaprezentowało swoje projekty krajowym jury, zdobywając łącznie 165 zwycięskich nagród. Krajowi zwycięzcy będą mieć możliwość prezentacji swoich projektów przed międzynarodowym jury, które finalnie wybierze sześciu laureatów z wszystkich 55 państw.