Transmisja wideo przez Facebooka. Spółka testuje nową funkcję

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Facebook testuje wideo-transmisję na żywo. Póki co, dostęp do usługi ma jedynie garstka użytkowników iPhone’ów ze Stanów Zjednoczonych. Najprawdopodobniej wkrótce nowa funkcja pojawia się na pozostałych profilach facebookowych.

Póki co, transmisja wideo tylko w Stanach Zjednoczonych

Dotychczas wideo-transmisja na żywo za pośrednictwem Facebooka była dostępna jedynie dla użytkowników, którzy uzyskali status osoby publicznej. Teraz z kolei powyższa usługa ma trafić także na facebookowe profile pozostałych internautów. Zanim jednak do tego dojdzie spółka z Menlo Park testuje nową funkcję na garstce użytkowników iPhonów ze Stanów Zjednoczonych.

Vadim Lavrusik i Thai Tran, managerowie Facebooka, tłumaczą w oficjalnym komunikacie, żeby uruchomić nadawanie wideo na żywo należy kliknąć na ikonę „Live Video”, a następnie spośród znajomych wybrać publiczność. Transmitujący użytkownicy mogą także zobaczyć ile osób faktycznie zareagowało na nasze zaproszenie do oglądania. A po zakończonej emisji zapisać klip na osi czasu albo go usunąć.

Do końca roku, kolaż także na Androidzie

Kolejną funkcją, którą testuje zespół Facebooka jest kolaż. Polega on na udostępnianiu w serwisie, połączonych tematycznie ze sobą zdjęć. I tak, gdy zechcemy dodać do sieci społecznościowej fotografię, wówczas aplikacja zasugeruje nam, które zdjęcia jeszcze warto opublikować. Razem będą one tworzyć kolaż. Póki co, ta opcja jest już dostępna dla użytkowników iPhonów, a do końca roku ma pojawić się na smartfonach z systemem Android.

Powyższe funkcje nie są jedynymi, które w ostatnim czasie testuje Facebook. W listopadzie bowiem spółka zarządzana przez Marka Zuckerberga wypuściła na rynek Notify, aplikację informującą użytkowników o pojawieniu się newsów w sieci. Wcześniej z kolei amerykański gigant zapowiadał, że wprowadzi sekcję Shopping, dzięki której z poziomu aplikacji będziemy mogli kupić produkty reklamowane za pośrednictwem Facebooka.