Traveltech Getaway startuje z kolejną rundą finansowania realizowaną przez fundusz ABAN.VC

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Traveltech Getaway startuje z kolejną rundą finansowania realizowaną przez fundusz ABAN.VC

Udostępnij:

Getaway, platforma pełniąca funkcję inteligentnego kreatora podróży “szytej na miarę”, wystartowała z kolejną rundą finansowania, realizowaną przez fundusz ABAN.VC. Obecna runda potrwa do końca czerwca, a następna planowana jest na czwarty kwartał br. Pozyskane środki spółka przeznaczy na dokończenie automatyzacji usługi, a docelowo na skalowanie i osiągnięcie gotowości na wyjście na rynki zagraniczne.

Spółka Getaway powstała w 2018 roku. W 2021 roku zrealizowała rundę inwestycyjną pre-seed, dzięki której pozyskała finansowanie na poziomie 1,5 mln złotych od funduszu TERRA Seed oraz dwóch aniołów biznesu – Łukasza Halucha i Krzysztofa Domagały. Na przełomie 2022 i 2023 roku spółka pozyskała kolejne fundusze w wysokości około miliona złotych od inwestorów prywatnych. Znaczącą wartością marki jest zespół zaangażowanych ekspertów z pasją do podróżowania i nowoczesnych technologii.

Za trwającą obecnie rundę finansowania odpowiada fundusz ABAN.VC. Założeniem jest pozyskanie 3 mln złotych. Obecna wycena spółki pre-money (wartość przed inwestycją) wynosi 12,8 mln złotych. Druga runda finansowania zaplanowana jest na czwarty kwartał br., a jej celem będzie pozyskanie kolejnych 3 mln złotych.

Przeznaczenie pozyskanych funduszy

Celem spółki jest stworzenie kompletnego, w pełni automatycznego narzędzia do komponowania, realizacji i obsługi dowolnego wyjazdu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo firma chce przeznaczyć pozyskane środki na osiągnięcie gotowości do skalowania i wyjścia na rynki zagraniczne.

– Nasz projekt stanowi odpowiedź na postępującą rewolucję cyfrową na rynku podróży. Każdego roku Europejczycy odbywają 600 milionów podróży. Według rynkowych danych 60 proc. „millenialsów” jest gotowa zapłacić za pomoc ekspertów przed podróżą, co średnio oszczędza im 431 EUR i 4 godziny planowania podróży. Dlatego też najpierw dążymy do maksymalnego rozwoju naszego narzędzia w Polsce, tak by następnie móc oferować naszą usługę również poza granicami kraju. Chcemy rozwijać się w kierunku m.in. integracji modeli językowych w ścieżce tworzenia oraz obsługi wyjazdu. Ponadto podążamy za trendami na rynku i równolegle dążymy do rozwoju Getaway Green – oferowania zrównoważonych wyjazdów, uwzględniających m.in. redukcję śladu węglowego w trakcie podróży – mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway. – Przede wszystkim jednak chodzi o to, aby każdy – naprawdę każdy! – wyjazd można było w ciągu kilku minut skomponować, skonfigurować i zakupić online na smartfonie – podkreśla Mikielewicz.

Czytaj także:

Ostrożni inwestorzy wciąż wyczekują: Vestbee analizuje inwestycje VC w pierwszym kwartale 2024

Pieskie życie będzie przyjemniejsze? Biotech Bioceltix rozpoczyna procedurę rejestracyjną leku na osteoartrozę u psów