Tripsomnia.com dostała 3 mln zł na platformę do rezerwacji atrakcji turystycznych

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

Tripsomnia.com dostała 3 mln zł na platformę do rezerwacji atrakcji turystycznych

Udostępnij:

Polski startup Tripsomnia.com, znany także jako SocialTravel, uzyskał 3 mln zł finansowania od funduszy Corvus Ventures i Kogito Ventures. Pieniądze zostaną wykorzystane na rozwinięcie oprogramowania do planowania wycieczek.

W raporcie Phocuswright czytamy, że sprzedaż wycieczek i atrakcji turystycznych jest trzecim co do wielkości sektorem turystyki, który jest wart na całym świecie 130 mld dolarów. Wsparcia technologicznego potrzebuje ok. 900 tys. organizatorów atrakcji turystycznych i ponad milion właścicieli obiektów noclegowych.

Co zaskakujące, w dobie internetu, konsumenci w dalszym ciągu dokonują 95% rezerwacji lokalnych wycieczek osobiście – w kasach biletowych, recepcjach lub u pośredników turystycznych w biurach stacjonarnych. Okazuje się, że turyści mają problem z dotarciem do informacji o lokalnych atrakcjach, lub muszą sami szukać firm, które organizują skorzystanie z dodatkowej oferty. Tripsomnia.com chce pomóc podróżującym łatwiej wyszukiwać takie okazje.

Do czego posłuży Tripsomnia.com?

Tripsomnia.com przysłuży się właścicielom obiektów hotelowych oraz organizatorom atrakcji turystycznych do dywersyfikacji i zwiększania przychodów. Twórcy platformy chcą zastąpić rezerwację telefoniczną narzędziem do zarządzania zamówieniami.

Mateusz Sewastynowicz, założyciel i prezes Tripsomnia.com, tłumaczy, że ideą startupu jest zniwelowanie niedogodności przy rezerwacji, np. takich jak długi czas oczekiwania na potwierdzenie.

Aplikacja rezerwacyjna umożliwia hotelom sprzedawanie atrakcji i wycieczek z poziomu własnej strony internetowej lub za pomocą linków umieszczanych w korespondencji mailowej wysyłanej do klienta.

Finansowanie przyspieszy rozwój

Dodatkowe fundusze firma przeznaczy na rozwój produktu oraz intensyfikację sprzedaży w kanale B2B przede wszystkim w krajach Unii Europejskiej: Hiszpanii, Włoszech, Malcie, Czechach, Wielkiej Brytanii i Holandii. W 2020 r. firma planuje wejść na rynek USA.

Tripsomnia.com to także dostawca oprogramowania w modelu SaaS dla lokalnych biur podróży i hoteli. Umożliwia zapoznanie się z ofertami, dokonanie rezerwacji i bezgotówkowej płatności. Pozwala docierać z ofertą do klienta końcowego, zarządzać terminami, bieżącymi zamówieniami oraz współpracą z agentami i hotelami.

Od 2017 roku Tripsomnia.com obsłużyła już 60 tys. turystów. Obecnie współpracuje z ponad 400 organizatorami i 100 hotelami w 40 krajach.