Gazeta.pl zaprasza twórców projektów internetowych do zgłaszania się na Startup Fest, najważniejszą imprezę polskiej sceny internetowej. Zgłoszenia przyjmowane będą do 22 września br. Dla zwycięskiego projektu przewidziano nagrodę pieniężną w wysokości 50 tys. zł oraz kampanię reklamową w internecie o wartości 100 tys. zł. III edycja festiwalu odbędzie się 11 października br. w siedzibie Gazeta.pl w Warszawie.
Do Startup Fest można zgłaszać projekty, które mają:
- kompletny zespół (technologia, produkt, biznes),
- zbudowany produkt (przynajmniej w fazie prototypu),
- pierwsze relacje biznesowe (klienci, przychody) oraz użytkowników (ruch, rejestracje itp.).
W tegorocznej edycji festiwalu Startup Fest udział weźmie ponad trzydziestu mentorów, liderów polskiej branży internetowej, którzy w części warsztatowej będą mogli zapoznać się z pomysłami zakwalifikowanych do finału zespołów. Eksperci w dziedzinach budowania produktów internetowych, marketingu, sprzedaży oraz inwestycji będą również radzić młodym twórcom, jak najlepiej rozwijać ich produkty. W programie imprezy jest również dyskusja na temat trendów na rynku internetowym.
Zwycięzca III edycji Startup Fest ogłoszony zostanie na wieczornej gali, w której uczestniczyć będą finaliści, grono mentorów oraz przedstawiciele firm z branży internetowej.
Lista finalistów ogłoszona zostanie 1 października br. Warunkiem uczestnictwa w finale jest pełna dyspozycyjność kluczowych członków zespołu w dniu 11 października.
Organizatorem Startup Fest jest Gazeta.pl. Partnerami imprezy są: AdTaily, Wyborcza.biz, Radio TOK FM i Mamstartup.pl. Po raz drugi patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Gospodarki. Sponsorem wieczornej gali Startup Fest jest Satus Venture.
Startup Fest odbędzie się po raz trzeci. W poprzednich latach do konkursu zgłosiło się łącznie ponad 650 zespołów, a w finałach uczestniczyło 40 najlepszych startupów. Pierwszą edycję wygrał „Mind the kids!” – aplikacja mobilna pozwalająca najmłodszym użytkownikom na naukę rysowania, w 2011 r. zwycięzcą został „SaveUp”, aplikacja umożliwiająca rozpoznawanie np. książek na podstawie skanu samej okładki. Spółka iTraff Technology (twórca SaveUp) to wielokrotnie wyróżniany startup, a ich technologię rozpoznawania obrazu nagrodzono m.in. podczas wiedeńskiego konkursu Startup Week 2011, w konkursie Fundacji Europeana (działającej przy współpracy z Komisją Europejską) czy na Mobile Services Innovation Platform 2012.
źródło: informacja prasowa