Trzykrotny wzrost zamówień dzięki nowej stronie mobilnej PizzaPortal

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Dobrze zaprojektowane strony internetowe, aplikacje czy serwisy mobilne przekładają się na wyniki związane ze sprzedażą i liczbą odwiedzających je użytkowników. Nowa strona mobilna serwisu PizzaPortal już w pierwszym miesiącu generuje trzykrotnie więcej zamówień w porównaniu z poprzednią wersją.

Zespół PizzaPortal.pl odpowiedzialny za przygotowanie nowej wersji mobilnej serwisu rozpoczął nad nią pracę w połowie czerwca 2015 roku. Działania trwały prawie pół roku, a z nowej wersji można korzystać od 21 grudnia.

– Najważniejsze zmiany to zupełnie nowy design strony oraz całkowicie nowy język programowania. Można powiedzieć, że ze starej strony nie pozostała nawet linijka kodu – przyznaje Marcin Zaremba, Head of Product PizzaPortal.pl, odpowiedzialny za przygotowanie nowej wersji mobilnej serwisu. Najistotniejsze ulepszenia, które są szczególnie istotne z perspektywy użytkowników, to przyspieszenie działania i ładowania strony oraz uproszczenie interfejsu.

Zupełnie nowa struktura strony, która jest łatwiejsza do zaindeksowania dla wyszukiwarek internetowych oraz uproszczony sposób zamawiania jedzenia przez wersję mobilną serwisu, przyczyniły się do trzykrotnego wzrostu liczby zamówień względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Wyniki testów Google wskazują obecnie maksymalną liczbę punktów (100/100) wygody użytkowników związanej z korzystaniem z serwisu mobilnego PizzaPortal.pl. Jakie ulepszenia przyczyniły się do tak dobrych wyników?

  • Dobranie odpowiednich rozmiarów elementów dodatkowych (dzięki czemu strona jest czytelna);
  • umieszczenie na stronie linków w wielkości umożliwiającej wygodne korzystanie z nich na ekranie dotykowym;
  • dopasowanie zawartości serwisu do tzw. okna roboczego oraz dostosowanie go do wszystkich typów urządzeń;
  • brak pełnoekranowych reklam, które irytowałyby użytkowników zasłaniając treść witryny. 

– Jednym z moich pierwszych zadań było zweryfikowanie stanu obecnych stron i aplikacji oraz przygotowanie planu ich rozwoju. Wierzyłem, że mobile web to klucz do odblokowania potencjału tego fragmentu rynku i w połowie czerwca przejąłem kontrolę nad rozwojem nowej strony mobilnej, kładąc nacisk na łatwość i intuicyjność zamawiania jedzenia. Wyniki są zdumiewające, ponieważ strona mobilna, z najgorzej działającego kanału, błyskawicznie wygenerowała trzykrotny wzrost liczby zamówień w porównaniu do poprzedniej wersji, uzyskując przy tym najwyższą wartość średnich zamówień spośród wszystkich kanałów – podsumowuje Zaremba.

fot. pixabay.com