Inwestycja MCI w Answear była prowadzona we współpracy z założycielem i CEO spółki – Krzysztofem Bajołkiem. W okresie inwestycyjnym zrealizowano strategię rozwoju Answear do pozycji w jednego z liderów fashion e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Kluczowymi etapami tego rozwoju były ekspansja międzynarodowa, konsekwentne rozszerzanie oferty produktowej oraz przyciąganie nowych marek, w tym poprzez strategię buy-build (akwizycje).
Transakcja wpisuje się w strategię MCI zakładającą realizację zwrotu z inwestycji poprzez sprzedaż dojrzałych aktywów i reinwestowanie kapitału w kolejne projekty inwestycyjne w sektorze nowych technologii. Fundusz zakłada realizację kolejnych wyjść z inwestycji w tym roku.
– Answear to świetna historia wzrostu. Firma rozwija się znacznie szybciej od konkurentów i zwiększa przychody w tempie 15-20% rocznie. Duży wkład w tej projekt miał też przez lata Tomasz Czechowicz. Spółka zrealizowała dla nas ważny etap transformacji w kierunku marek premium i zakończyła integrację PRM, co obciążyło wyniki poprzedniego roku. Answear ma bardzo silny zespół menadżerski, który na kolejne lata postawił sobie ambitne cele i jestem przekonany, że je osiągnie. Dzisiejsza transakcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i była bardzo udana. Firma pozyskała świetnych inwestorów finansowych, którymi są wiodące polskie fundusze. Jest to na pewno też wyraz zaufania rynku do MCI i Answear – powiedział Paweł Borys, Partner Zarządzający MCI Capital, członek Rady Nadzorczej Answear.
W 2024 roku Answear osiągnął ponad 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 19,8% rok do roku. Już w pierwszym kwartale 2025 roku spółka kontynuowała ten trend, notując 352,5 mln zł przychodów (+22,2% r/r) oraz EBITDA w wysokości 9,9 mln zł, czyli niemal trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Poprawa rentowności była możliwa m.in. dzięki wzrostowi marży brutto, stabilizacji kosztów marketingowych oraz wzrostowi średniej wartości koszyka (+5,6% r/r). W pierwszym kwartale 2025 roku spółka osiągnęła także rekordowe wyniki operacyjne: 2,53 mln aktywnych klientów (+22% r/r), 82,2 mln wizyt na stronie (+8% r/r), wzrost stopy konwersji do 1,68%.
Zgodnie z przyjętym programem opcji menedżerskich (ESOP), Answear zakłada dynamiczny wzrost EBITDA w kolejnych latach: 80 mln zł w 2025, 100 mln zł w 2026 i 120 mln zł w 2027, a także ambitne cele w zakresie wzrostu wartości akcji do poziomów 40, 50 i 60 zł. MCI, pozostając w gronie akcjonariuszy oraz zobowiązując się do 9-miesięcznego lock-upu, potwierdza swoje przekonanie co do perspektyw dalszego wzrostu i realizacji tych celów przez Answear.