– Siedmiodniowy wyjazd świąteczny do Turcji dla dwóch osób udało się sprzedać o 50% taniej, niż cena zakupu. Sprzedający uzyskał więcej niż rezygnując w biurze podróży, a kupujący nabył wycieczkę za połowę ceny, czyli za 1 600 zł – mówi Katarzyna Maziak, CEO OTravel.pl.
Na tym właśnie polega usługa OTravel.pl – możesz bezpłatnie dodać ofertę rezerwacji określając cenę zakupu oraz proponowaną cenę odsprzedaży. Jeśli znajdzie się chętny, który odkupi podróż – dopiero wtedy serwis pobiera opłatę sucess fee.
– Podążamy za trendem ekonomii współdzielenia – nie chcemy, aby pieniądze za niewykorzystane noclegi i wakacje trafiały do kieszeni sieci hotelowych czy biur podróży, ale żeby sprzedający odzyskał jak najwięcej, a kupujący skorzystał z oferty cenowej i przy okazji pomógł innemu użytkownikowi – tłumaczy Maziak.
Model jest prosty i zrozumiały – dodanie oferty jest bezpłatne. OTravel.pl będzie pobierać opłatę dopiero w momencie skutecznej odsprzedaży wycieczki, na razie jednak usługa jest darmowa – przynajmniej do końca lutego. Założyciele sprawdzają, na ile usługa przyjmie się wśród Polaków.
Bezpieczeństwo transakcji
– Pracując nad modelem, rozmawialiśmy z ludźmi, którzy znaleźli się w sytuacji, gdzie z różnych przyczyn nie mogli skorzystać z wykupionej rezerwacji. Mieli obawy przed przelewaniem środków sprzedającym, których nie znali, zaś sprzedający nie wiedzieli, w którym momencie mogą zmienić dane uczestników rezerwacji, aby kupujący nie wycofał się z transakcji. Zaproponowaliśmy model, gdzie Kupujący wpłaca środki na rachunek powierniczy OTravel.pl i dopiero wtedy Sprzedający dokonuje zmiany w rezerwacji. Ale to nie koniec zabezpieczeń – środki przelewamy Sprzedającemu dopiero w momencie, kiedy użytkownik, który zakupił podróż potwierdzi nam, że dane uczestników zostały poprawnie zmienione – tłumaczy Katarzyna Maziak.
Przed publikacją ofert w serwisie są one sprawdzane na podstawie przesłanych dokumentów rezerwacji. Dzięki temu wszystkie wycieczki i noclegi są wiarygodne i uczciwe. OTravel.pl pośredniczy w transakcji i dba o zadowolenie Klientów pomagając na każdym kroku i instruując w razie wątpliwości.