TVN Digital został partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

TVN Digital został partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland

Udostępnij:

Od maja TVN Digital stanie się partnerem strategicznym Fundacji Digital Poland. Organizacja dąży do tego by nasz kraj stał się jednym z głównych centrów innowacji cyfrowych na świecie. W ramach współpracy Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital oraz Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl, zasiądą w organach Fundacji.

Już od maja TVN Digital, spółka odpowiadająca między innymi za platformę player.pl, dołączy do grona partnerów strategicznych Fundacji Digital Poland. Jest to forum zrzeszające największe podmioty rynkowe działające na rzecz promocji rozwiązań cyfrowych w Polsce oraz edukacji społeczeństwa. Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital, zasiądzie w Radzie Fundacji, organu, który odpowiada za ustalanie strategicznych kierunków rozwoju organizacji.

– Rozwój cyfrowy jest priorytetem biznesowym dla całej grupy Discovery. Jesteśmy skupieni na widzach, a Ci korzystają z nowych technologii. Rozwijamy nowe kanały dostępu do naszych treści oraz zupełnie nowatorskie produkty cyfrowe. Niezwykle cenimy rolę Fundacji Digital Poland w promowaniu cyfryzacji i jej wysiłki w tworzeniu warunków dla nowoczesnej gospodarki. Z dumą dołączamy do grona innowatorów i cieszymy się, że razem będziemy promować rozwiązania cyfrowe – komentuje Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN i Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital.

– Dzięki współpracy z TVN Digital w projekcie player.labs możemy lepiej realizować nasz cel, jakim jest zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru wysokich technologii. Współpraca z tą wiodącą grupą mediową w Polsce pozwoli nam też lepiej dotrzeć do społeczeństwa. Urzeczywistnienie bowiem wizji fundacji nie będzie możliwe bez popularyzacji wśród Polaków korzyści, jakie dają nowe technologie, sieci najnowszej generacji 5G, autonomiczne i elektryczne pojazdy, robotyka czy sztuczna inteligencja. Szczególnie w czasie Festiwalu Cyfryzacji będziemy edukować społeczeństwo w zakresie benefitów, jakie daje cały świat digital – dodaje Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający Fundacją Digital Poland.

W ramach współpracy z FDP, TVN Digital będzie inicjować projekty dotyczące treści cyfrowych. Starania w tym zakresie zostaną oparte o doświadczenia pochodzące min. z player.labs (laboratorium innowacji serwisu player.pl), które zaprasza zaangażowanych użytkowników do współtworzenia platformy. TVN Digital będzie również udzielać pomocy merytorycznej młodym firmom powstającym  w tym obszarze. Grupa TVN i Discovery Polska stanie się partnerem medialnym Fundacji, wspierając dwie kluczowe inicjatywy: Digital Shapers oraz Festiwal Cyfryzacji. Dyrektorem rady programowej ds. treści cyfrowych zostanie Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl.

– Od początku istnienia serwisu player.pl wspieramy promocję cyfryzacji na polskim rynku. Naszą siłą są zaangażowani użytkownicy, których liczba w marcu przekroczyła 5,5 miliona. Dlatego jedną z inicjatyw, którą wnosimy do działalności fundacji to zaproszenie do współtworzenia otaczającego nas środowiska cyfrowego. Formuła ta sprawdziła się przy naszym autorskim projekcie player.labs. Mam nadzieję, że wykorzystamy jego potencjał w ramach działalności Fundacji – komentuje Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający player.pl.