150 mln wyświetleń miesięcznie
Do tej pory Grupa TVN była obecna w internecie głównie za pośrednictwem platformy VOD Player. Dzięki transakcji zacznie działać aktywnie również na YouTube i dotrze do młodszych widzów. Sieć Gamellon skupia bowiem około sto kanałów, które subskrybuje łącznie mniej więcej 19 milionów użytkowników. Co miesiąc generują oni sto pięćdziesiąt milionów wyświetleń.
– Wspólnie z Gamellon chcemy wspierać młodych twórców w kreowaniu oraz monetyzacji produkcji internetowych, w tym tzw. branded entertainment, reklamodawcom oferując tym samym nowe formy komunikacji docierającej do młodych odbiorców w Polsce i regionie CEE – mówi Jim Samples, prezes TVN, cytowany przez Wirtualne Media.
Obie strony wyjdą na swoje
Na przejęciu mają skorzystać zarówno Grupa TVN, jak i sami YouTuberzy współpracujący z siecią Gamellon. Koncern medialny zamierza zaangażować ich do swoich produkcji, które będą emitowane za pośrednictwem kanałów telewizyjnych i serwisu Player. To zresztą nie pierwszy raz, kiedy TVN realizuje programy wspólnie z twórcami YouTuba. W zeszłym roku na przykład udostępnił show „Lip Sync Battle Ustawka”, w którym wzięli udział m.in. Sylwester Wardęga i Stuu.
YouTuberzy z kolei uzyskają dostęp do infrastruktury produkcyjnej TVNu oraz pomocy w zarządzaniu i optymalizacji kanałów. Wirtualne Media podają, że spółka uruchomiła wiosną tego roku zespół produkcyjny TVN Emotion Studio. Odpowiedzialny jest on za produkcję i dystrybucję treści wideo w internecie.