Breaker zamknie swoje podwoje 15 stycznia. Od tego momentu jego pracownicy zostaną włączeni do pracy w Twitterze nad jego nowym produktem Twitter Spaces. Użytkownicy platformy, mają możliwość przeniesienia swoich subskrypcji na inne platformy a sam Breaker rekomenduje im: Apple, Spotify, Stitcher, Overcast, Pocket Casts lub Castro.
Twitter będzie robił podcasty?
Pierwsze pytanie, jakie mi się nasunęło, gdy usłyszałam, że Twitter przejmuje aplikację podcastową, to: Twitter rusza do walki o rynek podcastowy? Nic bardziej mylnego. Nowy produkt, który szykuje gigant – Twitter Spaces, to narzędzie do odbywania rozmów na żywo w wirtualnych pokojach. Jak podaje serwis techcrunch.com gigantowi zależało na technologii oraz pracownikach Breaker, a nie samej bazie podcastów.
– Tutaj, w Breaker, jesteśmy prawdziwymi pasjonatami komunikacji audio i jesteśmy zainspirowani tym w jaki sposób Twitter ułatwia publiczne rozmowy ludziom na całym świecie. Jesteśmy pod wrażeniem ducha przedsiębiorczości Twittera i entuzjastycznie nastawieni do nowych doświadczeń, które czekają nasz zespół – napisał na blogu dyrektor generalny Breaker Erik Berlin.
Erik Berlin powiedział, że jego zespół jest dumny z tego co osiągnął przez ostatnie cztery lata w branży związanej z podcastami. Podkreślił, że to właśnie Breaker umożliwił jako pierwszy możliwość integracji społecznościowej (lajki, komentarze) na platformie podcastowej. Jednak uważa, że przyszedł czas, aby jego zespół poszedł dalej i wyszedł poza tradycyjny rynek związany z podcastami.
Dzieje się na rynku podcastów
4 stycznia Twitter przejmuje Breaker, a dzień wcześniej Amazon zgarnia Wondery. Co prawda, jak już wiadomo Twitter nie podąża bezpośrednio na rynek tradycyjnych podcastów, jednak ruchy gigantów w tym obszarze pokazują, że jest to interesująca branża. No i jakby nie patrzeć przez posunięcie Twittera z rynku zniknął jeden z konkurentów.
– Z przyjemnością informujemy, że Wondery podpisał umowę o dołączeniu do Amazon Music. Wondery jest innowacyjnym wydawcą podcastów z historią tworzenia i produkcji najwyżej ocenianych podcastów, które bawią i edukują słuchaczy, w tym Dirty John, Dr. Death, Business Wars i The Shrink Next Door – czytamy w komunikacie Amazona.
Ciekawa jestem jak ostatecznie ułożą się siły największych graczy na rynku podcastów i kto będzie musiał oddać broń. Jedno jest pewne najwięksi cały czas analizują rynek i co jakiś czas zgarniają najbardziej obiecujące projekty. Ciekawe też jak ostatecznie Twitter Spaces i co nam zaproponuje.