RBL_START – 10-tygodniowy program dla startupów
RBL_START to akceleracyjny program Alior Banku działający głównie w obszarze fintech już od 5 lat. Zajmuje się scoutingiem innowacyjnych projektów oraz mentoringiem dla młodych firm. W tym roku poszukiwane są podmioty, które zaproponują najciekawsze rozwiązania z obszaru human-mobile interactions.
– Program RBL_START traktujemy w naszej organizacji jako szczególne wydarzenie, rodzaj festiwalu innowacji, w którym szeroki zespół ekspertów z różnych dziedzin wciela się w rolę etatowych doradców młodych firm, które mają do zaoferowania nowoczesne rozwiązania. W tym roku zachęcamy do zgłaszania startupy, które przedstawią pomysły na rozwój interakcji banku z klientem, szczególnie w warstwie cyfrowej. Te wyzwania są świadomie obszerne, liczymy na zgłoszenia, które otworzą dla nas nowe, w tym eksperymentalne płaszczyzny działania. Wybrane firmy będą uczestniczyć w 10-tygodniowym programie akceleracyjnym, podczas którego wraz z mentorami będą dopracowywać produkt i model działania. Od startupów oczekujemy rozwiązań na poziomie minimum MVP – mówi Paweł Franczyk, dyrektor Zarządzający Pionem Cyfrowych Kanałów Sprzedaży w Alior Banku.
6 wyzwań do realizacji
W tym roku kandydaci muszą przedstawić pomysł na realizację sześciu wyzwań:
- poprawa doświadczeń użytkownika aplikacji mobilnej,
- zwiększenie zaangażowania klienta indywidualnego,
- sprzedaż kontekstowa i real-time marketing,
- analiza większej liczby danych o klientach i ich zachowaniu,
- nowe metody dotarcia do klienta,
- inkluzywnośći dostępność – bank, który nikogo nie wyklucza.
Korzyści z udziału w akceleracji
Do udziału mogą zgłaszać się firmy z całego świata, posiadające działający produkt lub usługę. Program będzie trwał 10 tygodni, a w jego trakcie wybrane podmioty z pomocą mentorów przygotują profesjonalny biznesplan. Alior Bank planuje wyłonić dwóch zwycięzców programu. Nagroda główna dla finalisty wynosi 10 tys. euro.
Program oferuje także:
- możliwość nawiązania stałej współpracy z Alior Bankiem lub partnerami programu, czyli PZU, Mastercard, Microsoft oraz Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu;
- doradztwo, w tym: weryfikację rozwiązania poprzezPoC, mentoring ekspertów z różnych dziedzin i partnerów, wsparcie w projektowaniu i testowaniu UX/UI, realizację badań jakościowych lub ilościowych z udziałem użytkownika końcowego, czy też opcji inwestycyjnej poprzez fundusz RBL_VC.
Nabór kandydatów potrwa do 09 października 2022 r. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej programu.
Artykuł powstał przy współpracy z Alior Bankiem.