Tylko do 28 grudnia można zainwestować w polski cydr i stać się współwłaścicielem Cydrownia

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Dobiega końca pierwszy na rynku cydru equity crowdfundingowy projekt #AkcjaCydr realizowany przez niezależnego producenta tego trunku – firmę Cydrownia S.A. Tylko do 28 grudnia można nabyć udziały Spółki i tym samym zainwestować w promocję i ekspansję polskiego cydru. Koszt jednej akcji to 30 zł.

Cydrownia S.A., która jest właścicielem marek Cider Inn, Dzik Polski Cydr oraz Cydr Grójecki, realizuje crowdfundingową Akcję Cydr poprzez platformę Beesfund.com od 28 września br. Firma wyemitowała wówczas 13,4 tys. akcji o łącznej wartości 402 tys. zł. Koszt jednej akcji to 30 zł. Sprzedaż udziałów prowadzona jest na stronie www.akcjacydr.pl 

Nowi współwłaściciele Cydrowni S.A. zyskują, poza imiennymi akcjami Spółki, szereg dodatkowych benefitów, takich jak zaproszenie na coroczny zjazd akcjonariuszy połączony z walną degustacją, kartę zniżkową na produkty Cydrowni, jak również zestawy kolekcjonerskich szklanek do cydru. Z okazji Świąt Bożego Narodzenia, firma przygotowała też dodatkowe bonusy w postaci zestawu 2 szampańskich cydrów za wykupienie przynajmniej 10 akcji. Przy zakupie przynajmniej 20 akcji, nowi współwłaściciele Cydrowni otrzymają zestaw 6 cydrów. Podarunki będą wysyłane kurierem na wskazane przez akcjonariuszy adresy, tak aby dotarły do nich przed Świętami. 

#AkcjaCydr ma na celu umożliwienie firmie Cydrownia S.A. intensyfikację produkcji i dystrybucji polskiego cydru, m.in. poprzez wprowadzenie na ogólnopolski rynek tysiąca „Regałów – Przewodników Cydrowych”. Nowy koncept sprzedażowy pozwoli na skuteczną ekspozycję oferty cydrów oraz ułatwi decyzję zakupową u klientów. Przedsięwzięcie służy też promocji polskiego cydru oraz budowaniu jego silnej marki wśród rodzimych konsumentów – zwłaszcza wobec sprzyjającej koniunktury, jak również faktu, że Polacy są otwarci na nowe rodzaje niskoprocentowych alkoholi, a także coraz bardziej doceniają lokalne marki oraz produkty. Poprzez społecznościowe finansowanie Cydrownia S.A. chce również tworzyć społeczność miłośników cydru. – Chcemy, żeby nasze produkty były produktami tworzonymi przez Polaków, tworzonymi przez konsumentów cydru – nie tylko poprzez badania i rozmowy, ale żeby te marki po prostu najlepiej realizowały ich gusta – mówi Marek Kapuściński, przewodniczący rady nadzorczej Cydrownia S.A. 

Zgodnie z prognozami ekspertów, do 2019 roku sprzedaż cydru będzie zwiększać się w tempie 30 proc. rocznie, jest to więc kategoria alkoholi niskoprocentowych o największej dynamice wzrostu. Polska, dzięki mocnemu zapleczu w postaci produkcji jabłek, wyrasta na lidera swojego regionu jeśli chodzi o produkcję cydru. Jak wynika z badań Euromonitor International, już w 2014 roku staliśmy się jednym z ważniejszych graczy na rynku Europy Wschodniej, odpowiadając za 14 proc. produkcji. Rok później więcej niż co piąty cydr (22 proc.) był produkowany w naszym kraju. Prognozy w tym temacie są również bardzo optymistyczne, ponieważ, według szacunków Euromonitor International, do 2020 r. 

Polska ma stać się niekwestionowanym dominatorem, odpowiadającym za około 60 proc. sprzedaży w regionie.

fot. pixabay.com