typify.pl jest serwisem, na którym użytkownicy typują wyniki zawodów sportowych. Za darmo — dla czystej zabawy. Wszystko w duchu „social”, bo największą satysfakcję daje wspólna gra ze znajomymi.
W skrócie: typujesz wynik dowolnego wydarzenia sportowego, my powiadamiamy cię, czy miałeś rację i dajemy możliwość jego przedyskutowania ze znajomymi i społecznością.
Na początek oferujemy podstawową funkcjonalność, czyli właśnie możliwość typowania wyników i interakcji między użytkownikami, jednak w regularnych odstępach chcemy wzbogacać typify o kolejne przydatne elementy.
Po co to komu?
Potrzebę zauważyliśmy już kilka lat temu. Jako kibice nie mogliśmy znaleźć w Internecie miejsca, w którym ot tak moglibyśmy podzielić się naszymi przewidywaniami. Chcieliśmy móc jasno zakomunikować, że w najbliższym meczu będzie 2:2 — i najlepiej mieć rację. 😉 Tylko gdzie? Część z nas robiła to na swoich blogach, część na Facebooku. Swego czasu można było śledzić przebieg wydarzeń sportowych na blipie, często okazywało się jednak, że ilość komentarzy jest nie do strawienia dla przeciętnego użytkownika, nie było też żadnej możliwości odfiltrowania części wpisów. A wiadomo, że najbardziej wartościowymi komentarzami są komentarze znajomych.
Ogólnie rzecz biorąc, nasze informacje, komentarze i typowania często nie trafiały do właściwych odbiorców — bo ilu z naszych znajomych na FB faktycznie interesuje się sportem, nie mówiąc już o czytelnikach bloga (zakładając, że nie mówimy o blogach sportowych). typify jest konkretne — wiadomo, do czego służy, i będzie spełniać ten jeden konkretny cel. Nie ma mowy, że będziemy zadręczać naszymi przewidywaniami i komentarzami przypadkowe osoby, bo w serwisie znajdziemy tylko znajomych, których faktycznie interesuje sport.
Dlaczego użytkownicy chcą bawić się w typowania? Bo lubią mieć rację, lubią sprawdzać swoje umiejętności oceny danego wydarzenia. Wystarczy spojrzeć na bogaty rynek zakładów bukmacherskich. Tyle że zdecydowanie nie wszyscy chcą ryzykować pieniędzmi, a chętnie pobawiliby się swobodnie. typify daje taką możliwość, a do tego kilkanaście innych opcji, które pomogą trzymać rękę na sportowym pulsie.
Planujemy też nawiązać współpracę z różnego rodzaju partnerami, którzy zechcieliby zasponsorować nagrody dla najlepszych użytkowników. Wytypowałeś dobrze wszystkie mecze na Euro 2012? Gratulujemy, w nagrodę dostaniesz fajny aparat fotograficzny. To jednak tylko dodatkowa zachęta, bo zauważamy (również po sobie), że typowanie jest po prostu fajne.
Kto to wszystko zrobił?
Kamil Nicieja (thion) wpadł na pomysł i zajął się back-endem, a Łukasz Krysiewicz (zx) starał się to wszystko ładnie zaprojektować.
Kamil wcześniej maczał palce choćby w serwisie dashboard, który zawstydzał Facebooka na długo przed wprowadzeniem news feedu, choć nie stwierdzono, czy Facebook się tym bardzo przejął. Dziś Kamil prowadzi bloga Skafandryci – o kulturze w szeroko pojęty sposób.
Łukasz ostatnio stara się połączyć Internet ze światem teatru na tylkoteatr.com, prowadzi
bloga o ciekawych, dobrze zaprojektowanych rzeczach i stara się nauczyć, ile tylko może o designie pracując w Second Gate Studio.
Żeby sprawdzić jak działa typify.pl, należy przejść na stronę, korzystając z poniższego adresu:
http://typify.pl/signup?key=mamstartup
źródło: informacja prasowa