Udogodnienia dla głuchych i niedosłyszących kierowców
Postrzegany jako nieprzyjazny osobom niepełnosprawnym Uber, ma szansę zmienić swój wizerunek i poprawić jakość świadczonych usług. W oficjalnie wydanym oświadczeniu na firmowym blogu, Ben Metcalfe poinformował o dostępności aktualnej wersji aplikacji. Poprawione oprogramowanie jest dedykowane głuchym oraz niedosłyszącym kierowcom, dzięki niemu niepełnosprawne osoby będą mogły w prostszy sposób komunikować się z klientami. Jakie dokładnie zmiany zostały przygotowane?
W aplikacji obsługiwanej przez osoby mające problemy ze słuchem przede wszystkim została wyłączona funkcja nawiązywania połączeń głosowych. Wszelkie informacje obejmujące trasę przejazdu jak i również składanie zamówienie przez pasażerów będzie następowało wyłącznie korzystając z wiadomości tekstowych. Kierowcy dowiedzą się o nich dzięki migającej sygnalizacji świetlnej na smartfonie.. Ponadto profile użytkowników prowadzących pojazdy zostaną uzupełnione o informacje, że są głusi albo niedosłyszą po to, żeby również ułatwić komunikację pasażerom z kierowcami.
Aktualizacja w fazie testów
Obecnie nowa wersja Ubera jest testowana w czterech miastach Stanów Zjednoczonych: Chicago, Los Angeles, San Francisco oraz Waszyngtonie DC. Kiedy aplikacja pomyślenie przejdzie wszystkie testy, zostanie udostępniona w pozostałych obszarach, na których działa Uber. Podczas prowadzonych badań nad poprawą oprogramowania właściciele startupu będą gromadzić informacje zwrotne od mających problemy ze słuchem kierowców.
Pomysł, żeby wzbogacić Ubera o nowe funkcje dedykowane głuchym i niedosłyszącym przewoźnikom jest efektem sugestii, które twórcy aplikacji otrzymali od Narodowego Związku Głuchych. Ben Metcalfe jest przekonany, że dzięki aktualizacji zrzeszone w społeczności Ubera osoby, które prowadzą pojazdy i jednocześnie są niepełnosprawne będą mogły poszerzyć swoje zdolności zarobkowe.