Postmates jest uważany za pioniera w branży dostaw jedzenia, ale jest jednym z mniejszych konkurentów na rynku amerykańskim. W maju startup miał 8% udziału na rynku dostaw posiłków w USA. Działa w tysiącach miast w całych Stanach Zjednoczonych i ma silną pozycję na dużych rynkach, w tym w Los Angeles, Las Vegas, San Diego i Phoenix. Współpracuje z wieloma modnymi markami, takimi jak Sugarfish i ma 10 milionów aktywnych klientów.
– W ciągu ostatnich ośmiu lat koncentrowaliśmy się na jednej misji: umożliwić każdemu dostawę jedzenia na życzenie. Połączenie sił z Uberem będzie kontynuacją tej misji, ponieważ nadal budujemy Postmates, a jednocześnie tworzymy jeszcze silniejszą platformę, która wprowadza tę misję na wyższy poziom. Uber i Postmates są silnymi sojusznikami, którzy pracują razem, aby promować i tworzyć najlepsze praktyki w całej naszej branży, szczególnie dla naszych kurierów. Razem możemy zapewnić, że w miarę jak nasza branża będzie się rozwijać, będzie to korzystne dla wszystkich uczestników tej społeczności – powiedział współzałożyciel i dyrektor generalny Postmates Bastian Lehmann.
Zarządy obu spółek zatwierdziły transakcję, a akcjonariusze reprezentujący większość wyemitowanych akcji Postmates zobowiązali się do wsparcia tej transakcji. Transakcja podlega zatwierdzeniu przez udziałowców Postmates, zatwierdzeniu przez organy nadzoru oraz innym zwyczajowym warunkom zamknięcia i ma zostać zamknięta w I kwartale 2021 roku. Wachtell, Lipton, Rosen & Katz pełnili funkcję doradcy prawnego Ubera. J.P. Morgan Securities LLC służył jako doradca finansowy, a Latham & Watkins LLP jako radca prawny Postmates. Po informacji o inwestycji w poniedziałek, 6 czerwca, akcje Ubera wzrosły o 5%.