Jak to działa?
Nowa funkcja, Route Share, ma być dostępna będzie w Baltimore, Bostonie, Chicago, Dallas, Nowym Jorku, Filadelfii i San Francisco. Pasażerowie korzystający z Route Share zapłacą nawet 50% mniej niż za standardowy przejazd UberX. Rezerwacji można dokonywać od siedmiu dni do 10 minut przed planowanym odbiorem, a aplikacja prowadzi użytkownika krok po kroku do odpowiedniego przystanku.
Wahadłowce będą kursować co 20 minut między ustalonymi przystankami. W początkowej fazie każdy pojazd zabierze maksymalnie trzech pasażerów, a trasy – jak między nowojorskim Williamsburgiem a Midtown – będą dobierane na podstawie danych Ubera o popularnych wzorcach podróży. To rozwinięcie koncepcji Uber Share, która już teraz umożliwia tańsze, wspólne przejazdy dla milionów pasażerów rocznie.
– Ze względu na wielkość naszej sieci oraz technologię dopasowywania jesteśmy w stanie zaoferować efektywne i przewidywalne przejazdy – powiedział Sachin Kansal, dyrektor ds. produktu w Uberze.
Firma rozważa także włączenie Route Share do programów świadczeń pracowniczych – choć w tym celu konieczne byłoby korzystanie z pojazdów Uber XL, które spełniają odpowiednie wymagania.
Pojazdy autonomiczne
Uber myśli także o przyszłości z udziałem pojazdów autonomicznych. Choć żadne testy nie są obecnie prowadzone w miastach takich jak Nowy Jork, firma współpracuje już z 18 partnerami AV, osiągając roczny wskaźnik 1,5 miliona autonomicznych przejazdów i dostaw. Wśród najnowszych partnerów znalazł się Volkswagen. Wspólnie z Uberem planuje wprowadzenie autonomicznej wersji pojazdu ID. Buzz AD do wspólnych przejazdów w Los Angeles od 2026 roku.
Podczas wydarzenia Go-Get, Uber zapowiedział również inne funkcje nastawione na oszczędności. Jedną z nich są „karnety na przejazdy”, które pozwalają chronić cenę wybranej trasy przez godzinę każdego dnia. Można je kupić jako pakiety (np. 5, 10, 15 lub 20 przejazdów) lub skorzystać z opcji jednorazowej blokady cenowej za 2,99 USD. Funkcja będzie dostępna w takich miastach jak Chicago, Dallas, Houston, Las Vegas, Miami, Nashville, Orlando, Phoenix, San Francisco i Waszyngton, a jesienią również dla kont nastolatków.
Uber Eats
Równolegle rozwijana jest oferta Uber Eats. Dzięki współpracy z OpenTable pojawi się funkcja Dine Out, umożliwiająca rezerwację stolików w aplikacji Uber z rabatem na przejazd do restauracji. Klienci w USA, Kanadzie, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Australii będą mogli także wykorzystywać punkty z OpenTable w usługach Ubera.
Nowe inicjatywy to odpowiedź na trudne warunki gospodarcze i rosnące koszty życia. Jak zaznaczył Kansal, użytkownicy Ubera coraz częściej poszukują bardziej przystępnych cenowo opcji. Uber liczy, że nowa strategia nie tylko ulży pasażerom, ale też zbuduje lojalność i przewidywalny strumień przychodów.
Kontrowersje wokół strategii cenowej
Nie wszystkie elementy strategii cenowej Ubera są jednak przejrzyste. Pojawiły się doniesienia, że pasażerowie korzystający z przedpłaconych kredytów lub kart podarunkowych mogą otrzymywać wyższe stawki niż ci płacący tradycyjnie. Uber zapewnia jednak, że ceny bazują na danych historycznych, a blokady cen i zniżki mają chronić użytkowników przed skokami cen w godzinach szczytu.