Uber wypuści na ulice autonomiczne taksówki. Zrobi to jeszcze w tym miesiącu

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Uber i Volvo tworzą autonomiczne taksówki. Ich pojazdy już w tym miesiącu będą wozić pasażerów po ulicach w Stanach Zjednoczonych. Docelowo flota samojeżdżacych aut ma wynieść sto sztuk.

Na zdjęciu: autonomiczne Volvo XC90s | fot. materiały prasowe 

Jeszcze w tym miesiącu autonomiczne taksówki Ubera wyjadą na ulice Pittsburgha, a do tego będą rozwozić pasażerów całkowicie bezpłatnie. Tak stan rzeczy utrzyma się tylko na czas testów. Później, można spodziewać się, firma wprowadzi standardowe opłaty za przejechane kilometry. Póki co jednak nie trzeba płacić, bo podczas programu pilotażowego wewnątrz auta oprócz pasażerów znajdą się również inżynierowie czuwający nad maszyną.

W pełni autonomiczny pojazd do 2021 roku 

Bloomberg pisze, że za kierownicą samojeżdżącego pojazdu usiądzie człowiek, który będzie nadzorował pracę samochodu i dbał o bezpieczeństwo na drodze. Obok niego znajdzie się współpracownik, który będzie notować przebieg testu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to do 2021 roku Uber przygotuje w pełni autonomiczny samochód. Tymczasem do końca tego roku zamierza wypuścić na ulicę sto testowych aut. 

Maszyny te przygotuje do jazdy wspólnie ze szwedzkim koncernem motoryzacyjnym Volvo, z którym Uber zawarł partnerstwo. Obie firmy przeznaczą na realizację projektu 300 milionów dolarów. Samochody, które udostępnią będą to zmodyfikowane modele Volvo XC90s wyposażone w system sterowania opracowany przez Ubera. Spółka z Kalifornii zamierza także podjąć współpracę z innymi przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego. 

Uber nie będzie konkurować z producentami aut 

W odróżnieniu od Google Uber nie planuje stworzyć od podstaw własnego autonomicznego pojazdu. Według Travisa Kalanicka, CEO Uber, nie ma sensu konkurować z producentami samochodów, trzeba natomiast zawierać z nimi partnerstwo. A co Kalanick może im zaproponować? Chociażby doświadczony zespół inżynierów, którzy rozwijali już projekty związane z samojeżdżącymi samochodami. Mowa tu o przejętym niedawno zespole Otto. 

Jest to spółka, która zajmuje się autonomicznymi ciężarówkami. Wśród pracowników tego startupu znajdują się m.in. byli pracownicy Google, Apple i Tesla Motors. Jednym z nich jest Anthony Levandowski, który brał udział w budowie samojeżdżacego auta Google, a drugim Lior Ron, który przez pięć lat rozwijał Google Maps.