Uczestnicy „Go Creative. Biznes na Start” wystartowali z własnymi biznesami!

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Ponad 100 zgłoszeń to wynik tegorocznej rekrutacji do projektu „Go Creative. Biznes na Start”, która odbyła się w lutym 2015. Pięciu przedsiębiorców spośród wszystkich uczestników programu już rozwija swoje firmy.

– Cieszy nas niesłabnące zainteresowanie tym konkursem, które świadczy o tym, że w Gdańsku nie brakuje osób twórczych i aktywnie poszukujących dróg rozwoju dla swoich pomysłów – mówi Ewa Glebko z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Uczestnicy trzynastej edycji konkursu Biznes na Start | fot. Michał Młynarczyk

W ramach trwającej do lipca preinkubacji 20 projektów, które zakwalifikowały się do konkursu, przeszły szereg szkoleń. Dodatkowo, pięć z nich, które do sierpnia założyły własną działalność, wzięły udział w mentoringu i doradztwie podczas inkubacji trwającej do końca listopada. Jest wśród nich zwycięzca konkursu na najlepszy model biznesowy – FitCollect – inteligentny system zbierania danych o użytkownikach w klubach fitness i ich wykorzystaniu do maksymalizacji zysków, dla którego nagrodę, 15 tys. zł na rozwój firmy, ufundowała Grupa Energa.

-Udział w „Go Creative. Biznes na Start” umożliwił nam dopracowanie naszego pomysłu i zdobycie wiedzy, która sprawiła, że działania, z którymi mierzą się młode firmy, stały się dla nas możliwe do szybszej realizacji. To wartość nie do przecenienia, szczególnie na starcie – mówi Paweł Fularczyk, jeden z twórców FitCollect.

Dobrze radzą sobie także pozostali uczestnicy projektu, czterech z nich również rozpoczęło własną działalność gospodarczą, a pozostali pracują intensywnie nad rozwojem swoich projektów. Firma American School Margot, szkoła języka angielskiego, oprócz tradycyjnych zajęć z języka angielskiego, proponuje tzw. Fun English dla dzieci (nauka języka poprzez gry planszowe, zajęcia manualne, budowanie z klocków LEGO, majsterkowanie, szycie; zajęcia plastyczne oraz sportowe) oraz Active English dla młodzieży i dorosłych (poznanie kultury innych krajów, dyskusje na temat polityki czy sztuki). Jej twórczyni, Margot Turzyński, przygotowuje właśnie pierwsze zimowisko, które organizuje dla dzieci w wieku 6-15 lat w Wieżycy podczas ferii zimowych. Z kolei Paweł Jurewicz – American Trip – jest już po pierwszym zorganizowanym wyjeździe dla osób podejmujących pracę za granicą, którym proponuje także aktywne wykorzystanie czasu poza obowiązkami związanymi z zarobkiem. Jego firma to uzupełnienie oferty programów typu Work & Travel do Stanów Zjednoczonych. Barbara Topczyńska ze Stacji Bohater, firmy proponującej dzieciom zajęcia rozwojowe połączone z zabawą w superbohaterów, również realizuje już pierwsze warsztaty dla dzieci, a Kamila Chyła z IKIMASA rozwija projekt, w ramach którego oferuje kobietom warsztaty, wyjazdy oraz dostęp do narzędzi i materiałów szkoleniowych, a także możliwość skorzystania z przestrzeni do wspólnej pracy.

Już od 3 lat z zainteresowaniem obserwujemy poczynania kreatywnych gdańskich przedsiębiorców, którzy na początku swojej biznesowej drogi skorzystali z pakietu szkoleń i warsztatów oraz mentoringu dostępnego w ramach projektu „Go Creative. Biznes na Start – przekonuje koordynatorka projektu Ewa Glebko. – Dziękujemy Miastu Gdańsk, mentorom i inwestorom, bez których zaangażowania osoby z pomysłem mogłyby nie otrzymać szansy na rozwinięcie swoich projektów.

W ramach trzynastu edycji „Biznes na Start” powstało w Gdańsku 129 nowych, firm, wśród nich m.in. Aeon Form proponująca oryginalne, wysublimowane nagrobki. W lutym 2016 roku rozpocznie się kolejna, czternasta odsłona konkursu.

Na uczestników konkursu czeka cykl szkoleń z zakresu przedsiębiorczości, doradztwo ze strony ekspertów i praktyków branży, przygotowanie do stworzenia modelu biznesowego swojej działalności oraz networking, wymiana idei i pomysłów – w sumie 80 godzin intensywnej pracy nad rozwojem pomysłów, dzięki którym będą mogły się one przerodzić w biznes!

Projekt trwa od lutego do lipca (okres preinkubacji) oraz od sierpnia do listopada (proces inkubacji). Zdobywca pierwszego miejsca ma szansę na nagrodę pieniężną w wysokości 15 tys. zł na rozwój swojego biznesu, której sponsorem jest Grupa Energa. Pula wszystkich nagród wynosi ok. 60 tys. zł. Projekt jest finansowany ze środków Miasta Gdańska.