Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy i firmy technologiczne, podsumowują 2020 rok. Jeśli chcesz przeczytać inne teksty z serii, zajrzyj tutaj.
RemoteMyApp jest dostawcą technologii i kontentu cloud gamingowego dla partnerów biznesowych. Pozwala firmom działającym w modelu B2C rozszerzyć ofertę rozrywkową skierowaną do ich użytkowników o gry w chmurze. Z oferowanych przez RemoteMyApp rozwiązań korzysta m.in. Deutsche Telekom. Startup jest również właścicielem serwisu z grami w chmurze, Vortex.gg.
W 2020 obraliśmy sobie kilka celów. Głównym z nich było zwiększenie zysków płynących z umów z partnerami biznesowymi oraz poprawa rentowności spółki. Największym wyzwaniem było jednak dla nas zaplanowane na ten rok uruchomienie MagentaGaming, platformy cloud gamingowej zbudowanej przez nas dla Deutsche Telekom. Udało nam się zrealizować to zadanie zgodnie z planem, a feedback klienta i użytkowników serwisu jest bardzo pozytywny.
Zgodnie z planem kontynuowaliśmy też rozpoczętą wcześniej transformację z organizacji skupionej na produkcie B2C – serwisie do gier w chmurze Vortex.gg – na dostawcę skalowalnego modelu platformy przeznaczonego dla klientów biznesowych, którzy chcą wprowadzić cloud gaming do oferty dla swoich użytkowników. Naszą technologię licencjonujemy obecnie w modelu B2B pod marką RMA (RemoteMyApp), a platforma Vortex.gg jest flagowym produktem pokazującym jej możliwości (aplikacja została pobrana ponad 10 milionów razy na całym świecie).
Planowaliśmy również dalsze usprawnienia w obszarze technologii, zmierzając do nieustannego podnoszenia jakości oferowanej przez nas usługi i spełniając w ten sposób coraz większe oczekiwania graczy, a także poszerzanie relacji z wydawcami gier komputerowych, dzięki którym możemy wspierać naszych klientów B2B w budowaniu bogatej i angażującej oferty dla graczy.
Pandemia
Szybko wdrożyliśmy narzędzia umożliwiające pracę zespołową online i zsynchronizowaliśmy grafiki, aby ułatwić pracownikom komunikowanie się w sposób przypominający codzienne funkcjonowanie w biurze. Oczywiście cyfrowy świat nie zastąpi całkowicie świata fizycznego, jednak sytuacja związana z wirusem pokazała, że poza biurem jesteśmy w stanie pracować wydajnie i utrzymać poziom integracji w zespołach i pomiędzy nimi.
Dla firm z branży rozrywkowej epidemia i lockdown stworzyły nowe szanse. W sferze B2B wiele firm zainteresowało się możliwością wprowadzenia na rynek swoich platform gamingowych, część z nich już działa w tym kierunku. Pandemia ani jej skutki nie wpłynęły też na wsparcie naszych inwestorów: Tar Heel Capital Pathfinder i MCI, do których w czerwcu dołączył również Deutsche Telekom.
Sukcesy
Możemy powiedzieć, że udało nam się osiągnąć wszystkie cele wyznaczone na rok 2020. Ważniejsze z nich to wprowadzenie na arenę gamingową MagentaGaming oraz wdrożenie szeregu usprawnień technologicznych cennych z perspektywy klientów B2B i graczy – w tym przede wszystkim zaczęliśmy wspierać procesory graficzne Nvidia RTX, które zapewnią użytkownikom możliwość uruchamiania najbardziej wymagających gier przy zachowaniu najwyższych możliwych ustawień. RemoteMyApp stał się platformą, która jest gotowa sprostać wymaganiom globalnych klientów.
Plany na 2021 rok
W 2021 roku naszym głównym celem będzie ekspansja. Będziemy dalej rozwijać współpracę z Deutsche Telekom w ramach projektu MagentaGaming. Wkrótce uchylimy rąbka tajemnicy dotyczącej nowych partnerów biznesowych RMA. Jednocześnie dalej będziemy mocno skupiać się na rozwoju technologii oraz funkcjonalności modelu naszej platformy.
W odpowiedzi na rosnÄ…cÄ… liczbÄ™ użytkowników doÅ‚Ä…czajÄ…cych do serwisów naszych partnerów B2B bÄ™dziemy dalej rozbudowywać zespół, który już powiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o nowych specjalistów. Planujemy też poszerzanie wachlarza urzÄ…dzeÅ„, które wspieramy oraz wprowadzenie nowych atrakcyjnych funkcji, aby nasi użytkownicy mogli czerpać jeszcze wiÄ™cej przyjemnoÅ›ci z tego, co wszyscy kochamy najbardziej – grania. ChcielibyÅ›my, aby technologia cloud gamingowa oferowana przez RMA dotarÅ‚a do milionów nowych użytkowników, przybliżajÄ…c im Å›wiat gamingu i wprowadzajÄ…c do spoÅ‚ecznoÅ›ci gamerów.
–
Autor: Andreas Hestbeck, CEO RemoteMyApp.