Udany debiut FitBit na giełdzie. Spółka zgarnia 732 miliony dolarów

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Producent gadżetu wearable FitBit zadebiutował na giełdzie i może pochwalić się dobrym wynikiem pierwszej oferty publicznej. Startup sprzedał 36,6 mln udziałów po 20 dolarów za sztukę. Obecnie wartość spółki wzrasta do 4,1 mld dolarów.

FitBit wart 4,1 mld dolarów

FitBit jest amerykańskim startupem, który specjalizuje się w produkcji i sprzedaży urządzeń wearable. Sztandarowym produktem firmy są opaski dedykowane osobom zajmującym się fitnessem. Dzięki nim sportowcy mogą monitorować m.in. ilość spalonych kalorii. Gadżety oferowane przez FitBit są bardzo popularne o czym świadczy wynik sprzedaży jaki firma osiągnęła w ostatnim kwartale. Wówczas klienci kupili blisko 4 miliony urządzeń oferowanych przez młodą firmę.

fot. blog.fitbit.com

To nie jedyny sukces, który startup osiągnął w tak krótkim czasie. Jak informuje serwis VentureBeat, spółka zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych i może pochwalić się bardzo dobry wynikiem. Podczas pierwszej oferty publicznej FitBit zgarnął 732 miliony dolarów, a akcje spółki wyceniono na 20 dolarów za sztukę. Łącznie sprzedano 36,6 miliona udziałów, dzięki czemu producent urządzeń wearable jest obecnie wart 4,1 miliarda dolarów.

Udany debiut na giełdzie, a przyszły rok ma być jeszcze lepszy

Wycena spółki jest większa niż się spodziewano. Szacowano, że podczas pierwszej emisji, akcje będą utrzymywać cenę na poziomie 17 – 19 dolarów za sztukę. Wówczas spółka zarobiłaby nie 732, a 695 mln a wycena FitBit kształtowałaby się na poziomie 3,7 mld $. Optymizmem napawają również prognozy firmy Juniper Research dotyczące rynku urządzeń wearable. Specjaliści twierdzą, że do 2018 roku zapotrzebowania na tego typu gadżety wzroście o 70 milionów. To niewątpliwie szansa, aby FitBit jeszcze bardziej zwiększyło zyski.

Amerykańska spółka w 2014 roku zarobiła 131,8 milionów dolarów. Jej właściciele przewidują w tym roku osiągnąć przychód na poziomie 1,4 mld a w kolejnym blisko 2 miliardy dolarów. Z powyższym wynikiem FitBit plasuje się na szczycie listy producentów oferujących urządzenia wearable wyprzedając istniejącą znacznie dłużej firmę Jawbone, która w ostatnim czasie wytoczyła startupowi dwie sprawy w sądzie.