Universal Hydrogen i Magnix budują największy na świecie samolot wodorowy

Udostępnij:
Universal Hydrogen rozpoczął prace nad stworzeniem największego na świecie samolotu napędzanego wodorem. W projekcie zostanie wykorzystany elektryczny układ napędowy z wodorowymi ogniwami paliwowymi, który dostarczy firma magniX.

15 września firma magniX oficjalnie ogłosiła, że nawiązała współpracę z Universal Hydrogen, firmą zajmującą się logistyką paliwową, która planuje wprowadzić 40-osobowe samoloty komercyjne napędzane wodorem. Dash 8, bo tak się nazywa ten samolot, będzie wyposażony w elektryczny układ napędowy o mocy dwóch megawatów na każdym skrzydle. 

magniX wielokrotnie wykazywał wiodącą rolę w budowaniu praktycznych, w pełni elektrycznych rozwiązań w dziedzinie lotnictwa komercyjnego, w tym eBeaver, który zaczął latać z Harbour Air w grudniu 2019 roku oraz eCaravan, który rozpoczął latać w maju 2020 roku. Zasilanie Dash 8 napędem elektrycznym magniX będzie kolejnym krokiem w zwiększaniu bezemisyjnych rozwiązań napędowych lotnictwa komercyjnego.

– Istnieje duża potrzeba stopniowej zmiany w redukcji emisji w lotnictwie komercyjnym, a bezemisyjna energia oparta na wodorze jest przyszłością przemysłu. Poszukując naszego partnera napędowego dostrzegliśmy firmę magniX, która wyróżniała się jako wyraźny sprawdzony lider, który osiąga najlepsze wyniki w dostarczaniu najlepszych napędów elektrycznych klasy lotniczej. Z niecierpliwością czekamy na udane loty naszej w pełni bezemisyjnej maszyny Dash 8 – powiedział, cytowany w komunikacie, Paul Eremenko, współzałożyciel i dyrektor generalny Universal Hydrogen. 

Universal Hydrogen to firma zajmująca się logistyką paliw. Spółka została założona w 2020 roku przez wieloletnich ekspertów z branży lotniczej Paula Eremenko, Jasona Chua i Jona Gordoni J-P Clarke. Celem firmy jest rozwiązanie kryzysu emisji dwutlenku węgla w lotnictwie. Natomiast magniX posiada własna, opatentowaną technologię, dzięki której oferuje innowacyjne rozwiązania elektryczne napędowe, w tym silniki i elektronikę napędową, które wytwarzają zero emisji przy niższych kosztach eksploatacji.

– Uniwersalny wodór wykorzystany w transporcie wodoru pozwoli przekształcić branżę lotnictwa w zeroemisyjną i przyjazną środowisku. Zespół magniX jest podekscytowany synergią, jaka występuje między naszą misją a misją Universal Hydrogen. Wspólnie wprowadzimy skalowalną, sprawdzoną technologię na wyższy poziom lotnictwa elektrycznego – powiedział Roei Ganzarski, dyrektor generalny magniX.