UnStock sprzedany. Izraelczycy kupili polski startup do zarabiania na materiałach wideo

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Izraelska spółka Slidely kupiła polską platformę UnStock, która umożliwia zarabianie na treściach wideo. Jej zespół trafi do nowego właściciela, a ten uruchomi w Polsce swoje biuro.

Na zdjęciu: Kamil Goliszewski, Jakub Górajek i Adam Cellary, twórcy UnStock | fot. materiały prasowe 

Zatrudnią 30 osób

– To niesamowita satysfakcja, gdy tak wielki gracz docenia nasze know-how – mówi Kamil Goliszewski, który dotychczas pełnił funkcję dyrektora operacyjnego w UnStock. Nie zdradza warunków transakcji, ale wyjaśnia, że po dołączeniu do izraelskiego zespołu Slidely obejmie stanowisko szefa produktu i działu operacji. Niemniej dodaje, że negocjacje od samego początku odbywały się w partnerskiej atmosferze, a nowy właściciel docenił startupowców z Polski za jakość usługi i wysoką etykę pracy.

Dlatego przedstawiciele Slidely zdecydowali się uruchomić na naszym podwórku kolejny odział firmy i zapowiadają, że w ciągu roku zatrudnią w warszawskim biurze 30 osób. Zarządzać nim będą twórcy UnStock, do których dołączyli Krystian Solarz i Tomasz Pasternak. Przedstawiciele startupu tłumaczą, że to oni mieli duży wpływ na ostateczny kształt aplikacji oraz liczą na szybki rozwój projektu i na znalezienie współpracowników.

Akceleracja

UnStock to program, który umożliwia zarabianie na treści wideo poprzez ich sprzedaż za pośrednictwem platformy. Jej pomysłodawcy – Adam Cellary, Kamil Goliszewski i Jakub Górajek – wyjaśniają, że transakcja odbywa się za pomocą kilku kliknięć i że za pośrednictwo i wszelkie formalności odpowiada serwis. Kupno UnStock przez firmę z Izraela nie jest pierwszym sukcesem jaki Polacy maja na koncie.

Wcześniej ich startup dostał się do jednego z najlepszych akceleratorów na świecie, nowojorskiego AngelPad. Wówczas startupowcy spędzili 2,5 miesięcznego z 12 firmami, które dostały się do programu (wybranych z pośród 3000 zgłoszeń). Pisaliśmy przy tej okazji, że forma współpracy z tym akceleratorem różni się od współpracy z takimi akceleratorami jak Y-Combinator lub 500 Startups. One przyjmują często więcej niż 100 startupów i nie mogą poświęcić im wystarczająco dużo czasu podczas akceleracji.

Rozwój u boku Slidely

– Program ten, to trzy miesiące ciężkiej pracy z mentorami, którzy nie klepią cię po ramieniu i nie mówią ci jaki jesteś wspaniały. Thomas Korte i Carine Magescas poświęcają każdej firmie bardzo dużo czasu i dopracowują z nami każdy najmniejszy detal – począwszy od zrozumienia rynku i potrzeb swoich klientów, przez produkt, marketing, po strategię rozwoju i zdobycia rynku – mówił nam wówczas Kamil Goliszewski.

Obecnie zespół UnStock czeka nowy etap i rozwój w ramach Slidely. Jest to popularna izraelska platforma do generowania treści wideo. Startupowcy tłumaczą, że o jej zasięgu może świadczyć sam profil na Facebooku, gdzie Slidely śledzi ponad 2,4 mln internautów. Dodają, że serwis umożliwia użytkownikom tworzenie własnych filmów, kompilacji oraz wideoklipów i zamieszczanie ich na Facebooku, Google Plus czy Twitterze. Płatna wersja pozwala na przygotowanie materiałów wideo do celów marketingowych, co przynosi firmie miesięczny przychód na poziomie prawie miliona dolarów.