Propozycja przejęcia została zgłoszona do UOKiK na początku 2019 roku. Pojawiły się jednak wątpliwości, bo według specjalistów połączenie firm mogłoby wywierać wpływ na rynek dystrybucji doładowań do kont przedpłaconych za pośrednictwem paysafecard. W związku z tym prezes UOKiK postanowił przenieść sprawę do drugiej fazy.
Ostatecznie jednak uznano, że paysafecard nie jest jedynym rodzajem pieniądza elektronicznego, którym można płacić w Internecie, więc zgłoszona transakcja nie wpłynie znacząco na konkurencję. Jak na razie nie znane są szczegóły inwestycji, ani nie wiadomo kiedy ma ona nastąpić.
Polskie ePłatności
Na początku tego roku informowaliśmy, że Polskie ePłatności Online, jeden z największych polskich dostawców usług płatności bezgotówkowych, ogłosił jako pierwszy w Polsce zakończenie procesu integracji z Shopify – wiodącą na świecie wielokanałową platformą ecommerce.
– Sukces projektów e-commerce nie jest dedykowany wyłącznie dużym markom i dużym merchantom. Polscy właściciele biznesów online są ambitni i wiedzą, że o powodzeniu w tym sektorze decyduje często świetna technologia stojąca za sklepem internetowym i intuicyjna obsługa klienta. Wiedzą jak ważne jest zasilenie sklepu internetowego w sprawdzone rozwiązania technologiczne, w tym oczywiście w świetne rozwiązania do płatności, czy obsługę 24/7, która wesprze klienta na dowolnym poziomie procesu zakupowego. Zapewnienie różnorodnych, popularnych metod płatności internetowych pomaga zwielokrotnić zyski w krótkim czasie. Jest to ułatwienie dla klienta końcowego. Dlatego też spodziewamy się, że Shopify zintegrowane z naszymi rozwiązaniami rozliczeń transakcji online zyska szybko zainteresowanie polskich właścicieli lub pomysłodawców nowych inicjatyw e-commerce na naszym rynku – mówił wtedy Karol Zielinski, Polskie ePłatności Online.
Polski sektor e-commerce rozwija się dynamicznie. Wynika to głównie z ciągle rosnącej liczby internautów w Polsce, trendów w zakresie stosowania przez sektor e-commerce rozwiązań programmatic, rozwoju mcommerce i kanałów omnichanel. Według raportu „E-commerce 2018” opublikowanego przez Interaktywnie.com, rynek sprzedaży online będzie warty 70 miliardów złotych do 2020. Chęć partycypacji w choćby kawałku e-commercowego tortu jest bardzo kusząca.
Polskie ePłatności Online to marka powstała po przejęciu PayLane przez Polskie ePłatności. Integracja rozwiązań Polskich ePłatności z Shopify wytyczyła nowe drogi rozwoju dla rynku e-commerce i m-commerce w Polsce. Dzięki temu klienci obu firm otrzymali różnorodną i spójną ofertę do prowadzenia swoich biznesów.
Zapowiadana inwestycja w BillBird pozwoli firmie jeszcze mocniej rozwinąć skrzydła. Będziemy obserwować kolejne ruchy ePłatności, bo z pewnością to nie ostatnie słowo firmy na tym rynku.