Wystartował serwis umożliwiający użytkownikom telefonów komórkowych pozbycie się tzw. SMS-owego spamu. W marcu UsuńDane.pl wprowadziło bezpłatną wersję usługi, dostępną dla każdego. Unikalny na skalę kraju, prawdopodobnie także świata, polski serwis jest odpowiedzią na rosnącą niechęć do konkursów SMS-owych.
Serwis dostępny pod adresem www.usundane.pl oferuje usługę usunięcia własnego numeru z bazy nadawców wszelkiego rodzaju wiadomości związanych z usługami komercyjnymi z tak zwanych numerów skróconych. Jeśli mamy dość takich wiadomości to serwis może ten problem rozwiązać w kilka minut. Użytkownik podaje numer nadawcy i sam inicjuje wysłanie żądania usunięcia swojego numeru z bazy. System identyfikuje nadawcę po tak zwanym numerze skróconym i wysyła odpowiednią informację do operatora numeru.
– Pomysł zrodził się dość naturalnie, jesienią zeszłego roku. Wraz z dwoma znajomymi, przy piwie rozmawialiśmy o SMS-ach atakujących nas co jakiś czas. Wtedy właśnie wpadłem na pomysł stworzenia takiego rozwiązania. W Polsce jest przeszło 40 milionów telefonów komórkowych. Gra wydawała się warta świeczki, a koszt stworzenie rozwiązania proporcjonalnie niewielki – mówi twórca serwisu Rafał Nowakowski.
Pod koniec grudnia 2010 była już wersja testowa serwisu. Wyniki sondy przeprowadzonej wśród internautów potwierdziły przypuszczenia. 59% pytanych odpowiedziało, że nie znosi takich SMS-ów, a 34% że są denerwujące. 7% odpowiedziało, że wiadomości tego typu są im obojętne. W styczniu i lutym serwis był już co prawda dostępny w sieci ale informacja o nim była ograniczona – trwały testy systemu płatności. Mimo to UsuńDane.pl odnotowało już ponad 10 tyś. odsłon. Z początkiem marca wystartowała już pełna wersja serwisu, dająca możliwość darmowego skorzystania z usługi – wzrost o kolejne 5 tys. w pierwszym tygodniu działania.* Twórcy serwisu spodziewają się lawinowego wzrostu odwiedzalności i zrealizowanych zleceń w miarę rozpowszechnienia informacji o UsuńDane.pl. Zwłaszcza, że wprowadzona darmowa wersja usługi cieszy się dużym powodzeniem.
Genialne w swojej prostocie! Życzę powodzenia! – to komentarz internauty o nicku ELVIS na jednym z serwisów internetowych który napisał o serwisie na swoich łamach.
Aby pozbyć się niechcianych SMS-ów użytkownik, po pierwsze musi pamiętać numer nadawcy. Można to sprawdzić w skrzynce odbiorczej swojego telefonu, z jakiego numeru przyszła wiadomość. Po drugie musi podać swoje imię i nazwisko, numer swojego telefonu. Bez tych informacji nie można usunąć się z bazy. Cała usługa odbywa się w kilku krótkich krokach. Po podaniu tych informacji użytkownik ma możliwość wyboru z jakiej opcji usługi chce skorzystać. Do wyboru są dwie: płatna, gdzie użytkownik dokonuje płatności za usługę poprzez system DotPay. Koszt usługi w 97% przypadków to 80 groszy brutto. Zdarzają się droższe numery, ale to naprawdę rzadkość. Druga opcja to usługa bezpłatna. Po wybraniu tej opcji użytkownik natknie się w kolejnych krokach usługi na 2 reklamy. Banner i formę pop-up’a. W tym przypadku koszt realizacji usługi pokrywany jest z przychodu z reklam.
Użytkownik UsuńDane.pl podaje swoje imię i nazwisko oraz swój numer telefonu. Serwis wysyła w jego imieniu wiadomość do właściciela wskazanego numeru skróconego. Do wysłania tej wiadomości użytkownik daje pełnomocnictwo poprzez zatwierdzenie zlecenia. W zasadzie to tak, jakby użytkownik korzystał z poczty e-mail na którymś z płatnych lub darmowych serwerów pocztowych. Wpisuje swoje dane a adresem odbiorcy jest numer nadawcy SMS-a. Rozwiązanie oszczędza czas i pieniądze ludzi chcących usunąć swoje dane z bazy nadawców. Samo identyfikuje nadawcę. Jest bardzo proste w obsłudze. W zasadzie to kilka kliknięć.
Operatorzy baz, nadawcy których dane mamy zidentyfikowane bez problemowo honorują ten mechanizm. Dostajemy od nich potwierdzenia wykonania zlecenia usunięcia numeru z bazy. Muszę przyznać, że współpraca na tej płaszczyźnie układa się nam znakomicie. Zresztą my nikogo nie namawiamy do bojkotu ich usług. Każdy ma prawo raz na jakiś czas liczyć na łut szczęścia. Kiedy jednak znudzi mu się otrzymywanie wiadomości może skorzystać z naszego serwisu i swojego prawa do wypisania się z bazy. – mówi twórca serwisu.
To unikalne na skalę kraju i prawdopodobnie świata rozwiązanie. Jest odpowiedzią na zainteresowanie użytkowników komórek zniechęconych często mało subtelną działalnością organizatorów wszelkiego rodzaju loterii, konkursów i gier SMS-owych. W pełni autorskie rozwiązanie nie wzorowane na żadnym zagranicznym rozwiązaniu przychodzi w sukurs wszystkim którzy nie chcą otrzymywać tego typu wiadomości.
* Aktualizacja od twórców serwisu: W ciągu ostatnich dwóch dni zanotowaliśmy 3 041 odwiedziny i 11 398 odsłon w przedziale dobowym.
źródło: informacja prasowa