Użytkownicy smartfonów wybierają SMS-y

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Od czatów, komunikatorów i maili nadal wolimy klasyczne SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe są najchętniej wybieranym narzędziem do komunikacji w Polsce. W tegorocznym badaniu „Komunikacja SMS w Polsce”, aż 94 proc. ankietowanych zadeklarowało korzystanie z SMS-ów.

Z przeprowadzonego przez nas w tym roku badania wynika, że 65 proc. Polaków codziennie wysyła SMS-y, natomiast co drugi z nas deklaruje, że wysyła kilka krótkich wiadomości tekstowych w tygodniu3. Użytkownicy nowoczesnych smartfonów w przeważającej większości także wybierają SMS-y, jako główną formę codziennej komunikacji. Korzystanie z komunikatorów mobilnych deklaruje zaledwie co czwarty posiadacz smartfona, a dla porównania – korzystanie z SMS-ów już blisko 60 proc. Rosnąca popularność nowoczesnych telefonów komórkowych i coraz większy dostęp do mobilnego internetu nie przekłada się więc na znacząca zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych Polaków. Wybieramy rozwiązania sprawdzone, bezpieczne i takie, które dobrze znamy – mówi Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

fot. pixabay.com

Okazuje się, że posiadacze smartfonów bardziej doceniają zalety SMS-ów niż użytkownicy zwykłych telefonów komórkowych, którzy nie mieli doświadczenia w korzystaniu z mobilnych komunikatorów. Z przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl badania „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że użytkownicy smartfonów wymieniają zalety SMS-ów, takie jak między innymi: szybkość dostarczenia wiadomości (45,8 proc.) prostotę użytkowania (33,6 proc.), koszt (30,6 proc.), uniwersalność (23,7 proc.), zasięg usługi (19,5 proc.) oraz bezpieczeństwo (6,8 proc.).

– To prawda, że nowe technologie coraz mocniej wkraczają w nasze życie i nie należy się przed tym bronić. Czaty, maile czy komunikatory są przez Polaków chętnie wykorzystywane. Doskonale uzupełniają one sposób w jaki się komunikujemy. Jednak w dalszym ciągu najczęściej używanym, najszybszym i najbardziej skutecznym środkiem komunikacji w Polsce i na świecie jest SMS. Dociera w kilka sekund, nie wymaga specjalnego oprogramowania i działa na każdym dostępnym urządzeniu – telefonie, smartfonie i tablecie. Właśnie to są główne zalety SMS-ów, które powodują, że nadal chcemy z nich korzystać – mówi podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Raport „Komunikacja SMS w Polsce” jest to podsumowanie zakrojonego na szeroką skalę badania konsumenckiego, przeprowadzonego w Polsce pod koniec 2014 roku. Tematem omawianego badania była doskonale wszystkim znana krótka wiadomość tekstowa, czyli po prostu SMS. Najnowsze wydanie raportu kompleksowo przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. W tym roku badaliśmy wykorzystywanie SMS-ów w odniesieniu do aplikacji mobilnych i komunikatorów. Nasze obserwacje porównaliśmy z poprzednimi raportami, co pozwoliło nam nie tylko przedstawić kształtujące się na przestrzeni lat trendy, ale i wysnuć prognozy na przyszłość. Niniejszy raport to przede wszystkim wielowymiarowe przedstawienie zgromadzonych liczb, danych i statystyk, obrazujących nowoczesną komunikację biznesową i konsumencką.