25-30 minut dziennie
W poniedziałek podczas technologicznej konferencji Morgan Stanley, Evan Spiegel, CEO Snapchata powiedział, że użytkownicy aplikacji oglądają za jej pośrednictwem osiem miliardów filmów dziennie, informuje magazyn Bloomberg. Przedsiębiorca dodał, że to pięć razy więcej w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Snapchat, jego zdaniem, zawdzięcza sukces przede wszystkim młodym osobom.
Na zdjęciu: Evan Spiegel, CEO Snapchata | fot. by TechCrunch, flickr.com CC by 2.0 | modyfikacja: 632×348
Z aplikacji łącznie korzysta mniej więcej 100 milionów internautów. Aż czterdzieści jeden procent spośród użytkowników ze Stanów Zjednoczonych to są osoby miedzy osiemnastym, a trzydziestym czwartym rokiem życia. W ciągu dnia snapowicze korzystają z aplikacji średnio przez dwadzieścia pięć-trzydzieści minut.
Niższa oglądalność, wyższa wartość rynkowa
Uwzględniając wcześniej wspomniane dane na jednego użytkownika Snapchata przypada każdego dnia aż osiemdziesiąt filmów do obejrzenia. To znacznie więcej w porównaniu z siecią społecznościową należącą do Marka Zuckenberga. Facebookowicze, których jest półtora miliarda, generują dziennie osiem miliardów odtworzeń, czyli tyle samo ile obecnie Snapchat.
Oznacza to, że na jednego użytkownika Facebooka przypada codziennie około pięć klipów wideo. Tym samym jego potencjał oglądalności jest niższy w porównaniu z aplikacją należącą do Evana Spiegela. Proporcje te nie przekładają się jednak na wartość rynkowa obu spółek. Firma zarządzana przez Marka Zuckenberga jest wyceniana na ponad 245 miliardów dolarów, a Snapchat na 15 miliardów.