Pierwsza w Niemczech platforma sprzedaży AI zgodna z przepisami
Venta AI wprowadza platformę sprzedażową zaprojektowaną w celu usprawnienia i przyspieszenia kontaktów z klientami. Rozwiązanie to jest dostosowane do rynku niemieckiego, łącząc wysokiej jakości dane, zaawansowane modele sztucznej inteligencji oraz zintegrowany dostęp do kanałów marketingowych, w tym poczty tradycyjnej. Dzięki temu podejściu zespoły sprzedaży mogą identyfikować klientów o wysokim potencjale i nawiązywać z nimi spersonalizowany kontakt.
– Nie zatrudniłbyś anglojęzycznego sprzedawcy do obsługi niemieckich klientów – ta sama zasada dotyczy sztucznej inteligencji. Istniejące narzędzia nie były dostosowane do języka niemieckiego ani zgodne z lokalnymi przepisami – podkreślił Lucas Spreiter, współzałożyciel i dyrektor generalny Venta AI.
Z tego powodu Venta AI skupiła się na stworzeniu pracownika sprzedaży AI zaprojektowanego z myślą o danych w języku niemieckim i zgodnego z regulacjami.
Wsparcie inwestorów i plany na przyszłość
Rundę finansowania prowadził Gradient, przy udziale Y Combinator, Orange Collective i Gaingels, a także znanych aniołów biznesu: Gleba Tritusa, Juliana Borga, Görana Göringa i Freddy’ego Martina.
– Venta AI zajmuje się jedną z najbardziej pomijanych luk w stosowaniu sztucznej inteligencji: specyfiką regionalną. Tworzą oni prawdziwie zlokalizowaną platformę sprzedaży, nie tylko tłumacząc przepływy pracy, ale także dostosowując się do regionalnych zachowań nabywców, standardów danych i ram zgodności – skomentował Eylul Kayin, partner w Gradient.
Zespół Venta AI zamierza wykorzystać pozyskane fundusze do rozszerzenia możliwości swoich pracowników AI, aby zautomatyzować powtarzalne zadania w całym procesie zakupowym klienta i zmaksymalizować czas na interakcje twarzą w twarz. W przyszłości pracownicy Venta AI będą mogli nie tylko prowadzić kampanie informacyjne, ale także obsługiwać przychodzące zapytania, śledzić potencjalnych klientów lub analizować CRM w celu znalezienia kolejnego najlepszego klienta.