Już na wstępnym etapie Boostsite.com oferuje wsparcie dla wielu aspektów SEO, w tym analizę obszarów wymagających poprawy – uwzględniając w tym m.in. prędkość serwisu dla każdej podstrony, wytyczne do optymalizacji treści czy zaawansowaną analizę innych kluczowych parametrów. Dodatkowo prowadzi archiwizację wyglądu każdej z podstron, tworząc dla nich pełnych rozmiarów screenshot o najwyższej jakości.
Narzędzie powstało w angielskiej wersji językowej, jednak jest w stanie analizować serwisy z całego świata, w dowolnym języku. W planach spółki jest dodanie kilkunastu wartościowych funkcjonalności dla specjalistów i ekspertów SEO, m.in. automatycznego tworzenia tytułów i opisów meta description.
Boostsite.com to spółka należąca do grupy Hexe Capital – hubu technologicznego, inwestującego w modelu venture building w projekty technologiczne związane z rynkiem online. – Wszystkie narzędzia optymalizujące i automatyzujące strony www stanowią ogromną wartość, a często również inwestycję, niejednokrotnie decydującą o skuteczności biznesów online – tłumaczy Daniel Świątkowski, prezes grupy Hexe Capital.
Milion złotych na dalszy rozwój
W pomysł i potencjał Boostsite.com uwierzył notowany na GPW fundusz Venture INC, którego działalność koncentruje się na kapitałowym i merytorycznym wspieraniu perspektywicznych projektów z obszaru nowych technologii, na różnych etapach rozwoju. Inwestycja opiewa na milion złotych i zostanie przeznaczona m.in. na dalszy rozwój narzędzia oraz jego komercjalizację poza Polską. – Decyzja o finansowym zaangażowaniu w projekt Boostsite.com, sygnowany przez Hexe Capital, jest konsekwencją przyjętej przez nas strategii inwestycyjnej, zgodnie z którą jedną z dróg inwestycyjnych jest współpraca z partnerem działającym w modelu venture building. Hexe Capital udowodniła już, że tworzone przez nią projekty technologiczne mają wysoką skuteczność biznesową. Wierzymy, że to początek bardzo owocnej, ciekawej i obustronnie inspirującej współpracy – komentuje Jakub Sitarz, prezes Venture INC.
Jak tłumaczy Daniel Świątkowski z Hexe Capital, pozyskane finansowanie spółka chce przeznaczyć także na budowę skalowalnej infrastruktury do obsługi praktycznie nieograniczonego ruchu i serwisów dowolnej wielkości.
Global first
Boostsite.com chce wyjść ze swoim produktem niemal od razu na rynki zagraniczne. Wg szacunków amerykańskiej firmy badawczej BorrellAssociates, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, firmy wydają rocznie ponad 80 miliardów dolarów na usługi SEO. Branża ta rośnie za oceanem niezwykle dynamicznie, a SEO już stało się jednym z najskuteczniejszych działań generujących sprzedaż. Wg danych BrightEdge aż 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki, a ponad 53% całego ruchu w witrynie internetowej pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Dane zebrane przez BrightEdge pokazują ponadto, że SEO generuje o 1000% więcej ruchu, niż organiczne media społecznościowe Z kolei wg danych amerykańskiego Statcounter 91,66% globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Grafiki Google i Google Maps. – Wg danych HubSpot60% marketerów twierdzi, że SEO generuje najwyższej jakości źródło potencjalnych klientów. Dobrze obrana strategia SEO może okazać się w przyszłości „być albo nie być’ dla widoczności wielu firm w Internecie. Stwarza bardzo duży potencjał dla rozwoju większości biznesów, również tych niedziałających stricte w sieci. Umiejętne inwestowanie w rozwój ruchu organicznego może przynieść bardzo korzystne rezultaty – komentuje Marcin Gaworski.
Przeczytaj również: Venture INC obejmuje nowe udziały w foodtechowym Sundose