Versum pozyskało inwestora i uruchamia serwis Moment.pl

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Versum pojawiło się na rynku jako mały start-up oferujący podstawowe oprogramowanie do zarządzania salonami i gabinetami urody. W ciągu zaledwie kilku lat firma podbiła polski rynek i aktualnie jest obecna w 14 krajach na świecie.

Obsługuje ponad 13 tysięcy specjalistów w branży hair & beauty i przetwarza milion rezerwacji miesięcznie. Niedawno Versum pozyskało inwestorów finansowych, a teraz wprowadza na rynek nową markę.

Wszystko zaczęło się w 2011 roku w Bielsku-Białej, gdzie dwóch młodych i pełnych entuzjazmu przedsiębiorców – Sebastian Maśka i Paweł Kantyka – postanowiło zrewolucjonizować branżę fryzjersko-kosmetyczną i stworzyć zaawansowany system do zarządzania salonami.

– Rozpoczęliśmy w dwuosobowym składzie i nie było łatwo. Studiowaliśmy, godziliśmy naukę z projektem biznesowym i podróżami do klientów. Chcieliśmy ułatwić pracę profesjonalistom beauty i wykluczyć papierowe terminarze, które królowały w polskich salonach. Pozyskanie pierwszych klientów stanowiło wyzwanie. Branża nie była jeszcze w pełni gotowa na codzienne korzystanie z oprogramowania, w szczególności takiego, które działa w chmurze, jak nasze. Komputer w salonach był rzadkością, nie wspominając o Internecie – opowiada z uśmiechem Sebastian Maśka, prezes zarządu Versum. – Dziś klienci mówią, że nie wyobrażają sobie pracy bez Versum – dodaje.

Początkowo oprogramowanie oferowało kilka podstawowych funkcji, takich jak elektroniczny kalendarz, przypomnienia SMS-owe czy karty klientów z historią wizyt. Dzisiaj tych funkcji jest wielokrotnie więcej – Versum umożliwia generowanie zaawansowanych raportów, pozwala zarządzać personelem, zasobami i magazynem produktów oraz prowadzić automatyczne działania marketingowe.

Rynek globalny i nowi udziałowcy

Dziś Versum jest najpopularniejszym w Polsce systemem do zarządzania salonami urody i sukcesywnie pozyskuje klientów za granicą. Codziennie pracuje z nim ponad 13 tysięcy specjalistów, w tym najlepsze kliniki i gabinety kosmetyczne oraz znani na rynku styliści fryzur.

– Od ubiegłego roku prowadzimy ekspansję zagraniczną, rozpoczęliśmy również prace nad nową platformą do internetowej rezerwacji wizyt. Wiedzieliśmy, że aby utrzymać szybkie tempo rozwoju, konieczne będzie wprowadzenie inwestora, który zaangażuje się kapitałowo oraz wspomoże nas swoją wiedzą – mówi Paweł Kantyka, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za rozwój produktu. Niedawno Versum pozyskało inwestorów finansowych w postaci funduszu venture capital Hedgehog Fund oraz skupionych wokół niego aniołów biznesu.

– Jako fundusz zawsze staramy się inwestować w liderów, a Versum ma najlepszy i najbardziej rozpoznawalny produkt na rynku oraz wspaniałą kadrę. Milion rezerwacji miesięcznie oznacza, że klienci Versum uwielbiają ten system. Prowadzący projekt Sebastian i Paweł są niezwykłymi młodymi ludźmi. Mają te cechy, których szukamy u przedsiębiorców. Obaj są wizjonerami dbającymi o dobro swoich klientów i nastawionymi na rozwój produktu, a przy tym bardzo skromnymi osobami – mówi Marcin Zabielski, Partner Zarządzający Hedgehog Fund.

Przyszedł czas na Moment.pl

Teraz spółka wchodzi na rynek z kolejnym produktem, tym razem skierowanym do konsumentów. Moment.pl to platforma do internetowej rezerwacji usług w salonach fryzjerskich, gabinetach kosmetycznych czy spa. – W naszym portalu już w dniu uruchomienia znalazło się kilkaset renomowanych salonów i gabinetów z całej Polski, do których można się od razu umówić na wizytę. W planach mamy rozszerzenie tej liczby do kilku tysięcy placówek w kraju i za granicą, które korzystają z naszego systemu. Klienci szybko się przekonają, że najlepszych usługodawców i najszerszą gamę usług znajdą właśnie w Moment.pl. Już niedługo, oprócz samej rezerwacji, klient będzie mógł również zapłacić za swoją usługę online – komentuje Sebastian Maśka.

Versum i Moment.pl będą oferowane w pakiecie, zapewniając tym samym największe korzyści dzięki kompleksowej obsłudze firm z sektora hair & beauty. Versum umożliwi sprawne zarządzanie, a Moment.pl aktywne pozyskiwanie nowych klientów. Twórcy portalu dodają, że trwają intensywne prace nad aplikacjami mobilnymi, które już wkrótce dopełnią pakiet.

Więcej informacji na stronach www.versum.pl oraz www.moment.pl