Viadeo pozwala na utworzenie swojego profilu, dodanie opisu oraz kontakt z innymi przedsiębiorcami. Spełnia podobne funkcje co popularny LinkedIn, ale nie przeszkadza mu to w walce o rynek. Co więcej, francuski startup niedawno pozyskał 32 miliony dolarów dofinansowania.
Viadeo jest na rynku od 2004 roku (czyli został stworzony dwa lata później niż LinkedIn) i cały czas świetnie sobie radzi. Serwis co miesiąc gromadzi milion nowych użytkowników. Targetem Viadeo są przede wszystkim kraje, w których językiem urzędowym nie jest język angielski. Startup z Francji z miesiąca na miesiąc powiększa swój zasięg poprzez akwizycje. Co ciekawe, aż 50% swojego przychodu Viadeo zawdzięcza wykupowanym przez użytkowników kontom premium.
Niespełna dwa tygodnie temu startup otrzymał 32 miliony dolarów od takich podmiotów jak French Sovereign Fund, Fonds Stratégique d’Investissement, Allianz, Jefferies oraz prywatnych inwestorów. Od początku istnienia w Viadeo zainwestowano łącznie 52 miliony dolarów. Twórcy nie ukrywają, że 10 milionów dolarów przeznaczą na zakup Tianji – bardzo popularnego w Chinach portalu społecznościowego o charakterze biznesowym.
źródło: thenextweb.com, venturebeat.com